شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ

مباحث مواد برای کاربران توربین های گازی

Materials Issues For Users Of Gas Turbines

 

مباحث مواد برای کاربران توربین های گازی


 

موارد مربوط به مواد از مهمترین موارد برای عملکرد قابل اطمینان و مقرون به صرفه توربین های گازی می باشد. به دلیل دمای بالای توربین گازی مواد قطعات کیفیت خود را به مرور از دست می دهند و نیاز به تعمیر و جایگزینی پیدا می کنند. تغییر سریع افت کیفیت و عذم قابلیت تعمیر این مواد موجب افزایش هزینه های عملکرد می شود.

در این مقاله بر روی قطعات بخش های داغ تمرکز شده است زیرا که این مناطق جایی هستند که اکثر مشکلات اتفاق می افتد.  سوپرآلیاژهای پایه نیکل و پایه کبالت از دیدگاه کاربران مورد بحث قرار می گیرند. کاهش کیفیت قطعات بخش گرم بررسی می شود. این کاهش کیفیت ها شامل خزش، خستگی های حرارتی مکانیکی، اکسیداسیون دما بالا و خوردگی گرم می باشد. درخصوص رویکردهایی که برای تشخیص عمر باقی مانده این اجزاء شامل اطلاعاتی که کاربر می بایست جمع آوری کند، صحبت می شود. برنامه کامپیوتری برای تعیین باقی مانده عمر پره های طبقه اول معرفی می گردد. در نهایت تعمیر و بازسازی مواد و قطعات شامل عملیات حرارتی، جوشکاری، لحیم کاری و باز پوشش دهی تشریح می گردند.

Download link:

Materials Issues For Users Of Gas Turbines
حجم: 2.4 مگابایت


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی