شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

چهار راه استفاده از قدرت داستان برای ساخت کسب وکارتان

چهار راه استفاده از قدرت داستان برای ساخت کسب و کارتان 

حقیقت جذاب است. در حالی که بسیاری از مردم ذاتا مشکوک به برندها هستند، 80 درصد مشتریان می­گویند که محتوای معتبر می تواند آن ها را مجبور به همکاری با شرکت کند. در دنیایی که پر از اخبار جعلی و واقعیت های جایگزین و یک سیلی از پیام های بازاریابی است، مردم مشتاق یک واقعیت هستند. به عنوان یک برند شما می توانید با سروصدا و رسیدن به مخاطبتان داستان معتبرتان را بگویید.

داستان شما خیلی بیشتر از یک زمین فروش است. این صدای برند شماست - نحوه ای که شما با مخاطبین و تیم داخلیتان صحبت می کنید. این در تصاویر و کلمات شما در وب سایت شما، در فروشگاه شما و حتی در وثیقه بازاریابی استفاده می شود. در نهایت، آن  نحوه ی فکر کردن و صحبت کردن مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد برند شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

Ben Horowitz سهامدار و موسس شرکت VC معروف می­گوید: «آنچه هوروویتز و بسیاری دیگر آن را مشاهده کرده اند، این است که موفقیت برند بر روی داستان آن تأثیر می گذارد؛ چرا که این داستان همه چیز را از بازاریابی تا توسعه محصول به استخدام و فراتر از آن هدایت می کند. به این ترتیب، بسیار مهم است که شما آنرا درست بگیرید.»

اینجا چهار راه برای این مطرح می کنیم:

1.      یک روایت برند یکپارچه را ایجاد کنید.

سیمون سینک، سخنگوی نویسنده و انگیزشی می گوید: "مردم چیزی را که شما انجام می دهید، نمی خرند؛ چرا که شما این کار را انجام می دهید." داستان برند شما به عنوان چارچوبی برای ارتباطات خارجی و به عنوان یک چراغ هدایت کننده ای است که مخاطبان را جذب می کند که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند.

البته، گفتن یک داستان نام تجاری قانع کننده آسان نیست. خوشبختانه، افراد زیادی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا به درستی اینکار را انجام دهید.

اگر برای شروع کار تلاش می کنید، از متخصصان داستان سرایی استفاده کنید. آنها قادر به کمک به شما در اندازه گیری ROI که از ارتباطات دریافت می کنید، هستند و براساس آن بهینه سازی می شوند.

2.      یک داستان نامتناقض را در همه ی کانال ها بکار ببرید.

برای رسیدن به حداکثر تاثیر، شما باید همان داستان انسجامی را در تمام رسانه هایی که برای ارتباط با مخاطبین استفاده می کنید، بگویید. رسانه های اجتماعی یک نقطه شروع عالی برای دریافت روایت شما هستند، اما این تنها آغاز است.

همکاری با رویدادها و یا شرکت های دیگری که ارزش های خود را به اشتراک می گذارند و با هدف برند خود هماهنگ می شوند، به شما امکان می دهند مخاطبان گسترده تر را در حالی که در حال گسترش روایت خود هستند، به دست آورید. به عنوان مثال، Red Bull و GoPro دریافتند که برندهایشان بیش از زیبایی شناسی رایج هستند؛ آنها یک مخاطب مشترک دارند. با همکاری دو برند قادر به ارائه این تجربه کاملا جدید تجربیات است.

مشارکت جواب می دهد، زیرا بر اساس ارزش های مشترک است و به هر دو برند اجازه می دهد تا به توسعه داستان های نام تجاری منحصر به فرد خود ادامه دهند.

3.      داستان خود را به همراه محصولتان قرار دهید.

فروش محصول فقط یک راه برای افزایش خط پایین شما نیست. آنها همچنین فرصتی برای مشتریان برای تبدیل شدن به بخشی از داستان برند شما هستند.

4.      مخاطبانتان را توانمند بسازید.

داستان برند شما حتی زمانی قویتر می شود که مشتریان آن را بگویند. همانند بررسی محصول یا توصیفات مشتری، محتوای تولید شده توسط کاربر با استفاده از پیام های بازاریابی سنتی قادر به تکرار با مشتریان بالقوه است.

تولید کننده وسایل نقلیه مشهور الکتریکی Tesla برای تولید خودروهای ابتکاری شناخته شده است، اما استراتژی بازاریابی آن است که مسلما فقط به عنوان محصولات نوآورانه معروف است. تسلا قادر به رقابت با شرکت های معتبر مانند فورد و تویوتا است که اغلب میلیون ها نفر را در یک تبلیغ تلویزیونی صرف می کند بدون صرف هزینه ای در تبلیغات سنتی. در عوض، این استراتژی کاملا با تمرکز تکلیف برند، که ساخت اتومبیل است، هماهنگ است. هنگامی که نام تجاری شما دارای یک داستان معتبر است، مشتریان شما اغلب بیشتر از آنکه مایل به اشتراک گذاری آن باشند خوشحال خواهند شد.

داستان های برند معتبر هستند زمانی که آنها بازتاب اقدامات روزانه برند شما باشد. شما فقط یک داستان برند بگویید.

شما تمام مراحل فوق را در یک روز کامل نخواهید کرد، اما مارک ها در یک روز ساخته نمی شوند. ایده ها در طول زمان از طریق داستان سرایی گسترش می یابد و اگر شما با یک روایت معتبر و رواج آغاز کنید، می توانید شروع به ساختن داستان هایی کنید که مردم سال ها می گویند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی