شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۸۴ مطلب در دی ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

McKinsey_Quarterly_Q2_2015

 فصلنامه McKinsey Quarterly 2015 No. 2



شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از این شرکت خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره دوم سال 2015 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Download Link:

McKinsey_Quarterly_Q2_2015
حجم: 3.77 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۲۲:۲۹
چهارشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۴، ۰۹:۵۴ ب.ظ

انتخاب توربین بخار برای محرک پمپ ها - بخش 2

انتخابی توربین بخار برای محرک پمپ ها

بخش 2

لینک بخش اول

ساختار توربین بخار

در شکل 1 نمونه ای از ساختمان توربین بخار یک طبقه به نمایش گذاشته شده است.


پوسته و مسیر عبور بخار

بخار از طریق فلنج ورودی به Steam Chest وارد می شود. (شکل 2) محفظه بخار شامل دو قطعه اصلی می باشد. یک شیر توقف (Trip valve) به منظور حفاظت از بالاتر رفتن سرعت توربین از حد مجاز و شیر گاورنر که وظیفه کنترل سرعت را دارد. عملکرد این دو شیر می بایست مستقل از هم بوده حتی اگر در یک پوسته نصب می گردد.


بخار از Steam Chest وارد Steam End می شود که در این بخش نازل های ها و Hand valve وجود دارند. Hand valve این امکان را فراهم می آورد که در صورت نیاز به توان بالاتر تعداد بیشتری نازل در جریان بخار بیشتری قرار گیرد. نازل ها موجب افزایش سرعت بخار می شوند وآن را به سمت پره هایی که بر روی روتور نصب شده است هدایت می کنند. انرژی سرعت بخار تبدیل به انرژی مکانیکی شده و باعث دوران روتور می گردد.

توربین نشان داده شده توربین ضربه ای کرتیس (“Curtis” impulse type) می باشد. در توربین های کرتیس افت فشار در نازل ها انجام شده و در نتیجه حداقل نیروی محوری بر روتور اعمال می گردد. این حالت نسبت به طراحی های دیگر دارای بازه عملکرد وسیع تری و منحنی کم شیب تری می باشد. در توربین های کرتیس بخار خروجی از ردیف اول پره ها تغییر مسیر داده شده و به سمت ردیف دوم پره ها هدایت شده تا مقدار بیشتری از انرژی به کار تبدیل شود. 



یکی ار دلایلی که توربین بخار را می توان به راحتی ارتقاء داد امکان تعویض راحت مجموعه نازل ها می باشد. به عنوان یک مثال می توان 20درصد توان بالاتر را با افزایش 20 درصدی تعداد نازل ها به دست آورد. با اینکه تغییر قطعاتی مانند مجموعه نازل های، دیسک، پره های معکوس کننده جریان، Steam chest به همیشه ممکن نیست ولی در شرایط بسیار خاص ممکن است بتوان آنها را نیز تعویض نمود.


بخار پس از خروج از ردیف دوم پره ها از طریق فلنج تخلیه توربین خارج می شود. (شکل 5) وزن توربین توسط یک پایه که زیر محفظه یاتاقان سمت کوپلینگ قرار می گیرد و یه پایه که زیر Steam End قرار می گیرد مهار می گردد (شکل 6) این موضوع اجازه می دهد تا  انبساط بدنه توربین درجهت شعاعی از مرکز توربین و در جهت افقی از ماشین متصل به توربین به جهت مخالف هدایت شود.


 ادامه مطلب


ترجمه آزاد از: 

Selecting Steam Turbines For Pump Drives  by Michael A. Cerce and Vinod P. Patel

Proceedings Of The Twentieth International Pump Users Symposium • 2003

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ دی ۹۴ ، ۲۱:۵۴
دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۵۴ ب.ظ

The Strategy Concept I: Five Ps for Strategy


The Strategy Concept I: Five Ps for Strategy



Mintzberg. California Management Review, 11-24


Download
حجم: 1.1 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۲۲:۵۴

 

 

 

Using integrated solutions as market-shaping/market-driving strategy in oil industry

Part 2

 

استفاده از "راه حل یکپارچه" به عنوان استراتژی شکل دهنده بازار و هدایت کننده  بازار در صنعت نفت

بخش دوم

لینک قبلی ( بخش 1)

LITERATURE REVIEW

 

In this report literature review has two main branches; strategy-related literature and marketing-related literature. In strategy-related part, uncertainty and its importance in new era are discussed while incompetency of traditional strategy making approaches are criticized and new approaches of strategy making more suitable for highly uncertain environments –including market-shaping strategy-  are presented. Since this study is not about any particular and specific company the discussions about strategy can be considered as “a dialogue to build prepared minds”. In marketing-related part literature concerning to the objectives of this study are reviewed; CRM in B2B context, service-dominant logic and last but not least orientation to market with focus on market-driving approach which can be said is to review market-shaping strategy from marketing point of view. The other important point of literature review in this report is to prepare the minds of readers that: “The world has changed so should the way of thinking about it”

Theories on Business Strategy

Strategy has its roots in military, the word strategy stems from the Greek term “Strategia” which means “generalship” (Grant, 2010). Though, the Greeks were not the first originators of the strategy concept and it was Sun Tzu who portrayed the essentials of strategy in his great work “The Art of War” in 500BC. His book is considered as the first text on strategy in which he portrayed the essentials of strategy in ten principles (Grant, 2010) (Krause, 2004).

 As Mintzberg states, the concept of strategy cannot be described in a single definition and he proposes five definitions (Mintzberg (a), 1987). Strategy schools are divided into two main branches from the “approach to strategy making” point of view, rational school; the followers of this school –which is also called prescriptive or design school- believe in formal planning and rational decisions of the organizations’ mangers (Mintzberg et al, 1998). Their main objective is to clarify how strategies should be formulated. The other branch is process school- which is also called behavioral or incremental school- based on the creators of this school strategy making is a process in which companies –specifically managers and people involved in strategy making- learn from the feedback of their decisions and their success or failure and it is more like a gradual trial and error course. In a more detailed study Mintzberg introduced ten schools of thought in a comprehensive manner (Mintzberg et al, 1998).


لینک ادامه مطلب

References:

Grant, R. (2010). Strategy. Chichester: John Wiley & Sons.

Krause, D. (2004). The Art of War for Executives . London: Nicholas Brealey.

منابع زیر از این پژوهش را می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر دریافت کنید

Mintzberg (a). (1987). The Strategy Concept I: Five Ps for Strategy. California Management Review, 11-24.

Mintzberg et al. (1998). Strategy Safari: A Guided Tour Trough the Wilds of Strategic Management", Bruce Ahlstrand, and Joseph Lampel, 1998. New York: The Free Press.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۲۲:۴۲

 

Using integrated solutions as market-shaping/market-driving strategy in oil industry

استفاده از "راه حل یکپارچه" به عنوان استراتژی شکل دهنده بازار و هدایت کننده  بازار در صنعت نفت


این پژوهش به عنوان تز پایانی دوره MBA در یکی از دانشگاه های مطرح اروپایی ارایه شده است. که متن آن به صورت بخش بخش در اینجا به اشتراک گذاشته می شود.  همچنین سعی بر این خواهد بود که متن مقالاتی که در این پژوهش به آنها ارجاع شده نیز آورده شود.

 

بخش اول - چکیده

این مطالعه  امکان استفاده از" راه حل یکپارچه" به عنوان استراتژی شکل دهنده بازار و هدایت کننده بازار در صنعت نفت را بررسی می کند. این تحقیق مباحث " راه حل یکپارچه "، هدایت کننده بازار/شکل دهنده بازار می پردازد و امکان بکارگیری " راه حل یکپارچه " را به عنوان عامل شکل دهنده بازار بررسی می کند. در جهان غیرقابل پیش بینی و غیر قطعی امروزه دیگر ابزارهای سنتی تدوین استراتژی به کار نمی آیند. در این پژوهش نگرش و ابزارهای جدید تدوین استراتژی ارایه شده است.

ایده شکل دادن به بازار موفق ترین رویکرد در میان گستره وسیعی از ابزاری هایی است که در هنگام وجود عدم قطعیت بالا پیشنهاد می گردند. همچنین تکامل (evolution) در بازاریابی از دیدگاه کالا- غالب   (goods-dominant) به خدمت-غالب (service-dominant) معرفی شده است. تکاملی که موجب شده تا شرکت های سازنده  به" راه حل یکپارچه " روی آورده تا با ایجاد تمایز کردن ازطریق ارتباط با مشتریان، رضایت مشتریان و وفاداری آنها به سود های بالاتری دست یابند به ویژه در زمانی که کالاهای مشابه در بازار زیاد می شود.

. در تحقیق انجام شده برای درک موضوعات مربوط به اعمال استراتژی هایی که در " راه حل یکپارچه " در بازار مد نظر دخیل هستند، این مطالعه درگیر تحقیقی اولیه شده است.

نتایج نشان داد که برای شکل دادن به بازار به منظور اینکه بازار به جای درخواست  صرف کالا ، " راه حل یکپارچه" را نیز درخواست کند، می بایست بازار را به سمت مفاهیم هزینه طول عمر، مهندسی ارزش و قابلیت اطمینان و اهمیت آنها در افزایش ارزش مشتری در صنعت نفت و گاز سوق داد



 تعریف راه حل یکپارچه (Integrated solution).: به مجموعه ای از محصولات، خدمات و نرم افزارها که می توانند مشکل مشخصی از  مشتری را حل کنند "راه حل یکپارچه" گفته می شود. "راه حل یکپارچه " پیشنهادی گسترده و پیچیده است که نه تنها بر یکپارچگی فنی تمرکز دارد بلکه بر تمامی شرایط استفاده محصول نیز تمرکز دارد.



1-Abstract

This study examines the possibility of using solutions as market-shaping/market-driving strategy in oil industry. The research refers to a range of literature about solutions, market-driving/market-shaping and if solutions can be employed as a market-shaping strategy. As traditional strategy tools are not applicable in new uncertain world, new outlook to strategy making involving new tools are presented.

The idea of shaping the market have been the most successful approach among a variety of strategic postures, moves and tools suggested in face of high levels of uncertainty. Furthermore, the evolution in the marketing from a goods-dominant view to a service-dominant view is revealed; an evolution which caused manufacturing companies to shift to “solutions”, to differentiate via customer relationship, customer satisfaction and loyalty to achieve higher margins and expand revenues especially when tangible products approach commodity status. In search for understanding the issues concerning implementing the strategy involving solutions in focal market the study has engaged in a primary research-employing an interpretive methodology. The results show that to shape the market to request solutions instead of just tangible goods, the focus should be on transforming the market around concepts of life cycle costs, value engineering and reliability and their importance in increasing customer value in the oil industry.


لینک ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۲۲:۲۶
دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ق.ظ

مبانی کمپرسورها – بخش 1

مبانی کمپرسورها 

بخش 1: انواع کمپرسورها

ماشینهای جذب کننده قدرت مکانیکی که انرژی را به صورتهای مختلفی از قبیل انرژی حرارتی ، انرژی جنبشی و یا پتانسیل به سیالات تراکم پذیر اعمال می کنند طیف وسیعی را شامل فن ها، دمنده ها وکمپرسورها تشکیل می دهند که از این میان کمپرسورها دارای نسبت تراکم بیشتری بوده و غالبًا در آنها خنک کاری گاز فرایندی انجام می شود.کمپرسور دستگاهی است که برای بالا بردن فشار گاز و انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر در طول فرایند استفاده می شود. این فشار به منظور غلبه براصطکاک مسیر، تاثیر دریک واکنش معین و یا بهبود خواص ترمودینامیکی گاز مورد نیاز می باشد. لازم به ذکر است گازهای جابجا شده دارای طیف وسیعی از وزن مولکولی بوده که از هیدروژن با وزن مولکولی ۲ تا هگزا فلورید اورانیوم با وزن مولکولی ۳۵۲ را شامل می شوند.

کمپرسورها برحسب مکانیزم و اصول عملکرد و نحوه اعمال انرژی به سیال به دو گروه عمده تقسیم می شوند:

۱- کمپرسورهای جابجائی مثبت (Positive Displacement)

۲- کمپرسورهای دینامیکی (Dynamic)

در یکتقسیم بندی دیگر مهمترین انواع کمپرسورها که در صنعت استفاده میشوند عبارتند از:

۱- کمپرسورهای رفت و برگشتی( Reciprocating Compressor)

۲- کمپرسورهای سانتریفوژ  Centrifugal Compressor))

۳- کمپرسورهای پییچشی (Screw Compressor)

4- کمپرسورهای حلزونی (Scroll Compressor)

5- کمپرسورهای جریان محوری (Axial Flow Compressor)

کمپرسورهای جریان محوری و سانتریفوژ در دسته کمپرسورهای دینامیک و کمپرسورهای رفت و برگشتی و چرخشی در دسته کمپرسورهای جابجائی مثبت قرار دارند. کمپرسورهای حلزونی و پیچشی انواعی از کمپرسورهای چرخشی(Rotary)  هستند. طراحان براساس محدوده های خاصی که از نظر نسبت تراکم و شدت جریان گاز در مراجع وجود دارد نوع خاصی از کمپرسور را برای هدف مورد نظر انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که هر یک از این نوع کمپرسورها مزایا و کاربردهای خاص خود را دارند

 

کاربردهای کمپرسورها

مسئله افزایش فشار در فرایندهای مختلف صنعتی به خصوص در فرایندهای پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است. صنایع و زمینه های متعددی وجود دارند که در هر کدام از آنها کمپرسور نقش دارد که این زمینه ها عبارتند از:

- تهویه ساختمانها، تونل ها، معادن و کوره ها

- تأمین هوای فشرده جهت احتراق در ماشینهای احتراق داخلی و دیگهای بخار

- انتقال گاز( تأمین فشار لازم جهتجریان گاز و افتهای مسیر)

- تأمین فشار مخازن ذخیره تحت فشار

- تزریق گاز به میدانهای نفتی

- سیستم تبرید

- فرایندهای شیمیایی و تصفیه گاز

- بالا بردن سرعت واکنشها در فرایندهای شیمیایی

- انتقال برخی پودرها توسط گاز فشرده شده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۰۶:۱۹

فیلم آموزش مبانی پمپ های سانتریفوژ قسمت پنجم

 

 

 

نحوه ترسیم منحنی راندمان بر اساس دبی

 

 

 


دریافت
مدت زمان: 33 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۰۶:۱۱

فیلم آموزش مبانی پمپ های سانتریفوژ قسمت چهارم

 

 

 

نحوه ترسیم منحنی توان بر اساس دبی

 

 

 


دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 13 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ دی ۹۴ ، ۰۶:۰۵

فیلم آموزش مبانی پمپ های سانتریفوژ قسمت سوم

نحوه ترسیم منحنی هد بر اساس دبی



دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 45 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۴ ، ۲۳:۱۱

فیلم آموزش مبانی پمپ های سانتریفوژ قسمت دوم

آشنایی با منحنی پمپ های سانتریفوژ



دریافت
مدت زمان: 6 دقیقه 10 ثانیه 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ دی ۹۴ ، ۲۳:۰۶