شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

به نام خدا


کتاب انواع چیدمان سیستم های فلاشینگ برای آببندهای مکانیکی استاندارد API 682


شرکت تدبیر انرژی امید مفتخر است به اطلاع برساند که کتاب 


"انواع چیدمان سیستم های فلاشینگ برای آببندهای مکانیکی استاندارد API 682 


 از سری کتاب های آموزشی خود را به بازار عرضه کرده است.





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۰۹
شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۰۵:۰۰ ب.ظ

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 4

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 4

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره چهارم سال 2016 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.



Download Link:

McKinsey_Quarterly_Q4_2016


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۹۵ ، ۱۷:۰۰
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۲۲ ق.ظ

ریموند لووی، مردی که قرن بیستم را زیبا ساخت

طرح نو

فصل 1:قرن طراحان

 بخش سوم

ریموند لووی، مردی که قرن بیستم را زیبا ساخت

 

قسمت دوم- طراح های لووی

 

 

 

1962: رستوران و کافی شاپ در مرکز پرواز تی دبلیو ای[1]

 

 

1965: کابینت های دی اف-2000[2]

 

 

1966: لوگوی شرکت اکسان[3]

 

 

 

1971: لوگوی شل[4]

 

 

 

در این طرح جلد مجله نیویورکر[5] لوگوهای معروف طراحی شده توسط لووی نشان داده شده است

 

 

 

 

 

1970: زیستگاه اسکای لب ناسا[6]

 

 

مدل طرح داخل آزمایشگاه اسکای لب[7] -طراحی توسط لووی

 

 

 

طرح دیگری از اتوبوس معروف گری هاوند[8]

 

 

 

لووی در پروتوتایپ "دفتر کار آینده"[9] تصویر مربوط به دهه 1930 است

 



[1] TWA

[2] DF-2000 cabinets

[3] Exxon logo

[4] Shell logo

[5] Fantasy New Yorker cover by Belgian illustrator Laurent Durieux

[6] NASA's Skylab habitat

[7] Skylab interior mockup

[8] Greyhound bus

[9] Office of the future

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۵ ، ۱۱:۲۲
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۰۱ ق.ظ

میدان های نفتی آینده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۰۱

آشنایی با انجمن ملی حفاظت از آتش  (National Fire Protection Association)

 

انجمن ملی حفاظت از آتش  (National Fire Protection Association)که به اختصار NFPA نامید می شود انجمنی است غیر انتقاعی و جهانی که در سال 1896 توسط گروهی از شرکت های بیمه ای به منظور استاندارد سازی بازار رو به رشد سیستم های اسپرینکلر  در آمریکا بنیان گذاشته شد. محدوده کاری NFPA از سیستم های اسپرینکلر و اطفاء حریق آغاز شد و سپس به سیستم های برقی و دیگر جنبه های طراحی و ساخت ساختمان توسعه پیدا کرد.

اعضاء اولیه به شرکت های بیمه ای محدود بودند و در آن نماینده ای از دیگر صنایعی که این انجمن به دنبال کنترل آنها بودند حضور نداشت. این رویه در سال 1904 تغیر پیدا کرد و افراد دیگر صنایع در تهیه استاندارها  و کد های NFPA شرکت داده شدند. در سال 1905 دپارتمان آتش نشانی شهر نیویورک اولین دپارتمان آتش نشانی بود که در NFPA نمایند داشت. در حال حاضر بسیاری از دپارتمان های آتش نشانی، سازندگان تجهیزات، شرکت های بیمه ای اتحادیه ها، انجمن های مهندسی در این انجمن نماینده دارند. تعداد اعضا این انجمن در سراسر جهان در حال حاضر 65 هزار نفر می باشد.

این انجمن در سایت خود ماموریت سازمانی خود را اینگونه تعریف می کند:

ما به حفظ جان انسانها و کاهش تلفات با استفاده از اطلاعات، دانش و عشق و علاقه کمک می کنیم.

استاندارها و کد ها

در سایت این انجمن در خصوص کدها و استاندارهای NFPA این گونه آمده است:

سازمان NFPA به طور کلی به عنوان سازمان کدها و استاندارها شناخته می شود، اینها ستون فقرات کاری هستند که ما انجام می دهیم و همیشه نیز خواهند بود. ماموریت ما فراهم کردن اطلاعاتی و دانشی است که شما برای انجام درست کار خود محیط متغییر امروزه نیاز دارید. بیش از 300 کد و استاندارد برای کاهش ریسک و اثر آن تدوین شده است. این استاندارها با ایجاد معیار های برای بنا، فرایند، طراحی، خدمت و نصب در سراسر جهان طراحی شده اند. بیش از دویست کمیته تخصصی ایجاد کدها و استانداردهای فنی، متشکل از شش هزار داوطلب می باشند که این متخصصان به پیشنهادات و ویرایش های استاندارها و کد ها در فرایند بررسی اعتبار آنها رای می دهند.

این انجمن علاوه بر موارد فوق فعالیت ها گسترده ای نیز در زمینه آگاه سازی های عمومی برای تمامی سنین، آموزش های تخصصی و تحقیقات دارد. در خصوص فعالیت های تحقیقاتی آن به موارد زیر می توان اشاره داشت:

·        بخش آنالیز و تحقیق آتش

·        بررسی سوانح آتش سوزی

·        بنیاد تحقیقات حفاظت در برابر آتش

·        کتابخانه چارلز مورگان که از بزرگترین کتابخانه های دانش آتش در جهان می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۳۳

طرح نو

 فصل 1:قرن طراحان

 بخش دوم - طرح های مفهومی اپل در سال های دهه 1980

قسمت سوم (بخش پایانی)

لینک به بخش قبلی

 

تبلت مک[1]

یازده سال قبل از اینکه اپل اولین تبلت خود را عرضه کند ( مسج پد نیوتون 100 در سال 1993) اسلینگر یک طرح انقلابی برای کامپیوتر تبلت ارایه کرد که یک قلم الکترونیکی به همراه داشت.

 

 

مک مدولار[2]

اینجا یک نمایش دیگری از تبلت مک پیشنهاد شده به همراه چند وسیله جانبی مورد نیاز مثل صفحه کلید و دیسک خوان- نشان داده شده است

 

 

مک بوک[3]

در سال 1984 تیم فراگ دیزاین ایده مک بوک را دوباره بررسی کرد و این کامپیوتر لپ تاپ سفید با صفحه نمایش پهن را ساختند، که ممکن است طراحی مکینتاش قابل حمل[4] از آن نشات گرفته باشد.

 

مک بوک بخش دوم[5]

یک طرح بالقوه دیگر برای لپ تاپ مک بوک در سال 1984 طراحی شد که به نظر می آمد که برای کاربران حرفه ای ارایه شده است. هر دو نسخه مک بوک در این زمان یک بخش بیرون زده در پشت خود دارند.

 

مک فون[6]

از دیدن یک مدل مفهومی مک فون با صفحه نمایش لمسی لذت ببرید! در سال 1984 اسلینگر وسیله ای را مجسم کرد که به عنوان ابزار ارتباطی پیشرفته  به کار رود و قادر به ارسال دستنوشته ها به لیستی از مخاطبین باشد. در زیر یاددداشت امضای دو نفر دیده می شود: استیو جابز[7]  و جان اسکالی[8] مدیر اجرایی وقت اپل.

 

 

مک فون،  بخش دوم[9]

تصویر دیگری از مک فون که ظرافت های آن را نشان می دهد.

 

 

مک فون، بخش سوم[10]

نمای روبرو از مک فون با گوشی بسیار نازک و ظریفش

 

جاناتان مک[11]

هر از چند گاهی استیو جابز از تیم فراگ دیزاین می خواست که رنگ سیاه زغالی را در طرح هایشان به کاربرند. یک نمونه اش  را در کامپیوتر جاناتان مک مشاهده می شود. در طی زمانی که جابز در شرکت نکست بود شکل های گوناگونی ازطرح جاناتان مک را در کامپیوتر رومیزی نکست استیشن[12] استفاده کرد

 

 

بچه مک[13]

اسلینگر در انتهای همکاری خود با اپل "بچه مک" را به وجود آورد. در 1985 پس از اینکخ استیو جابز- به دلیل کشمکش مداومش با جان اسکالی مدیر اجرایی وقت اپل- شرکت را ترک نمود این نمونه نیز محو شد.

 

 

بچه مک، بخش دوم[14]

بچه مک برای اسلینگر خیلی مهم بود. او در کتابش طراحی برای آینده- از این طرح به عنوان: " بهترین طرحی که هرگز به تولید نرسید" یاد می کند. این طراح سعی کرد آخرین تکنولوژی ها را در این طرحش به کار ببرد: "ما با توشیبا بر روی یک لامپ پرتو کاتدی جدید کار کردیم تا بر خلاف مونیتورهای معمول نمای ارزان قیمت نداشته باشد در ضمن ما صفحه تخت را نیز در نظر داشتیم. برای اینکه این مدل را تا حد امکان کوچک کنیم، صفحه کلید و موس بی سیم را نیز آزمایش کردیم."

 



[1] Tablet Mac

[2] Modular Mac

[3] MacBook

[4] Macintosh Portable

[5] MacBook, part two

[6]Macphone

[7] SJ stands for Steve Jobs

[8] JS stands for then-CEO John Sculley

 

[9] Macphone, part two

[10] Macphone, part three

[11] Jonathan Mac

[12] NeXTstation

[13] Baby Mac

[14] Baby Mac, part two

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۴۵

طرح نو

 فصل 1:قرن طراحان

 بخش سوم 

ریموند لووی[1]، مردی که قرن بیستم را زیبا ساخت


قسمت اول


تصویر لووی بر روی جلد مجله تایم 1949

شما ممکن است که ریموند لووی را نشناسید، ولی مطمئنا با یکی از کارهایش سر و کار داشته اید که از بطری نوشابه تا آزمایشگاه فضایی اسکای لب را در بر می گیرد!

تاریخ نویسان اغلب از لووی به عنوان طراح دنیای مدرن یاد می کنند که به خاطر چیزهایی مثل بطری کوکاکولا و بسته سیگار لاکی استرایک است ولی تازه اینها بخش کوچکی از کارهایش هستند. طرح هایش از دستگاه های کارت پانچ آی بی ام تا کشتی های غول پیکر باربری و از چرخ خیاطی تا زیستگاه های ناسا را در بر می گیرند.

 

 

1937: لکوموتیو تی -1 راه آهن پنسیلوانیا[2]

 

لووی در زمانی کار کرد که هنوز عبارت " طراح صنعتی" وجود نداشت. اما وقتی از صحنه کنار رفت، این رشته برای خودش حرفه کاملی با اتحادیه و تحصیلات مخصوص به خودش شده بود. تصویرش بر جلد مجله تایم قرار گرفت و افراد  بسیار مختلفی -از هوارد هیوز تا رئیس جمهور آمریکا-  مشتری کارهایش بودند.

زاده پاریس بود ولی پایگاهش در نیویورک بود به طرز عجیبی پر کار بود و اگر فقط طراحی هایش را در نظر بگیرید با حجم  زیادی از کار مواجه می شوید و توجه داشته باشید که کارهایش فقط به ترن، هواپیما و خودرو محدود نشده بلکه طراحی گرافیکی و محصولات مختلف حتی مهندسی هوافضا را در بر می گیرند.

 

 

 

بسته بندی سیگار لاکی استرایک[3] 1951

 

او یک طراح فوق العاده بود ولی در برهه زمانی و مکانی درستی قرار گرفته بود. تاریخچه کاریش به طور جدایی ناپذیری به  رونق اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم بستگی داشت: از شغل های اولیه اش به عنوان طراح ویترین های فروشگاه ها تا کارهایش در طراحی داخلی هواپیما ها در آغاز هواپیمایی تجاری، تا طراحی خودرو در دهه های 1940 و50 میلادی که به تحقق بخشیدن به رویای خودروی شخصی در آمریکا تحقق بخشید.

مدیر شرکت لیور برادرز[4] او را اینگونه توصیف می کرد: " او یک چشمش به ابتکار و خیالپردازی است و چشم دیگرش به صندوق دریافت پول است!"


1939: راه آهن پنسیلوانیا. لووی به خاطر می آورد:" یکجایی بین نیویورک و پنسیلوانیا ایستاده بودم نمی دانم کجا- دیدم که لکوموتیو با سرعت زیاد زمین را می لرزاند و پیش می آمد. بسیار هیجان انگیز بود و فراموش نشدنی."


لووی یکبار در مورد طراحی خودرو گفت: " ما می دانیم که منطق به تنهایی باعث فروش خودرو نیست، بلکه این جذابیت و گیرایی در نگاه اول آنست که باعث جلب نظر خریدار  میشود...ظرافت محض و نکته بینی در طراحی، آرزوی حس انحناهای ظریف آن، دوست داشتن خودرو و بودن صاحب یگانه وممتاز آن"

 

 


1949: دستگاه پانچ کارت آی بی ام

 

 

 

1951: طراحی لوگو و کابین شرکت اتوبوس رانی گری هاوند[5]


اما آنچه که بسیار جالب و ستودنی است، این نیست که لووی مشهور گشت و کارش چقدر تاثیر گذار بود. بلکه اینکه او از اینکه مهارتش را در هر چیزی امتحان کند بسیار شاد می شد. او دنیای مدرن را به صورت رشته ای از  پدیده های جادویی به هم پیوسته می دید که به مهندسی دقیق نیازمندند.

لووی کوته بینانه مجذوب یک برند و یا وسیله خاص نبود، او یک استیل مخصوص به خود نداشت رویکردی که بسیاری از طراحان کنونی دارند-. زمانی گفت:"یک مسابقه آشفته ای به راه افتاده که طی آن در پوشش مدرنیسم کالاهای آشغال زرق و برق دار به بازار بدهند." من ادعا می کنم که زندگی روزمره قرن بیستم را زیباتر کرده ام."


 

"یک مسابقه آشفته ای به راه افتاده که طی آن در پوشش مدرنیسم کالاهای آشغال زرق و برق دار به بازار  می دهند."

 ریموند لووی

 


1955: طرح زیبای شیشه نوشابه کوکاکولا


1961: طرح اولیه برای خودروی استودبیکر آوانتی[6]

لووی یکبار در مورد طراحی خودرو گفت: " ما می دانیم که منطق به تنهایی باعث فروش خودرو نیست، بلکه این جذابیت و گیرایی در نگاه اول آنست که باعث جلب نظر خریدار می شود...ظرافت محض و نکته بینی در طراحی، آرزوی حس انحناهای ظریف آن، دوست داشتن خودرو و بودن صاحب یگانه وممتاز آن"

 


لووی در کنارخودروی استودبیکر آوانتی



[1] Raymond Loewy

[2] The T-1 Locomotive Pennsylvania Railroad

[3] Lucky Strike

[4] Lever Brothers

[5] Greyhound

[6] Studebaker Avanti

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۵ ، ۲۰:۴۸

به نام خدا


کتاب انواع چیدمان سیستم های فلاشینگ برای آببندهای مکانیکی استاندارد API 682


شرکت تدبیر انرژی امید مفتخر است به اطلاع برساند  کتاب 


"انواع چیدمان سیستم های فلاشینگ برای آببندهای مکانیکی استاندارد API 682


 از سری کتاب های آموزشی خود را به بازار عرضه نموده است.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۰۷

چگونه مذاکرات بین المللی موفق داشته باشیم- بخش شانزدهم


لینک به بخش قبلی




سری مباحث "چگونه مذاکرات بین المللی موفق داشته باشیم" در وب لاگ و کانال تلگرام شرکت تدبیر انرژی امید دنبال کنید.

 

استراتژی های بده-بستان (Tarde-off)

بده-بستان یک نوع امتیازدهی است با یک تفاوت مهم: در اینجا امتیازدهی کاملا به صورت شرطی است. یعنی فقط در صورتیکه طرف مقابل امتیاز الف را بدهد، شما امتیاز ب را به او خواهید داد.

 در حالیکه در امتیازدهی بسیاری امتیازات برای نشان دادن حسن نیت، اعتمادسازی برای بلندمدت ، دلجویی از یک مشتری و جلوگیری از باختن به یک رقیب ارایه می شود بدون اینکه در قبال آنها چیز قابل لمسی در کوتاه مدت دریافت شود.

مثال: در حال مذاکره با یک خریدار خارجی هستید و او از شما درخواست تخفیفی بیش از میزان معمول  می کند در این صورت شما اعلام می کنید که میزان تخفیف ب را قبول می کنید فقط در صورتی که آنها میزان خریدشان را به میزان الف بالا ببرند. در حقیقت شما با محاسبات نقطه سربه سر (Break-even-point)  می توانید مقدار الف را محاسبه کنید.

مثالی که قبلا اریه شده است: فرض کنید شرکت خارجی در قبال گسترش حوزه جغرافیایی نمایندگی انتظار دارد شما تمام هزینه های کارزار تبلیغی را به عهده بگیرید یا تامین نیروی انسانی خدمات پس از فروش را مجانی به عهده بگیرید. اینکه این در مجموع به نفع یا ضرر شما است بستگی دارد به میزان درآمد و سودی که شما از داشتن بازار بزرگتر به دست می آورید در مقابل هزینه هایی اضافی و امتیازاتی که می دهید. در این جا داشتن برآوردهای درست و دقیق از هزینه های لازم برای انجام فعالیتها و امتیازاتی که داده می شود ضروری است.

شما باید جدولی از نیازهایی که برای شما ضروری است تهیه کنید و در ستون مقابل مبلغی را که در قبال آنها حاضرید بپردازید را معلوم کنید. توجه داشته باشید که  برخی امتیازات به صورت مقادیرکمی نیستند دراین حالت معادلی کمی باید برای آنها تهیه شود. به عنوان مثال در حالت درخواست نمایندگی انحصاری در نگاه اول امتیاز کمی واضحی به طور مشخص نداشته باشد در این حال شما باید میزان فروش بیشتر، قیمت بالاترو اعتبار بیشتری که می توانید داشته باشید را به مقادیر کمی تبدیل کنید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۲۲