شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۰ ق.ظ

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 3

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 3

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره سوم سال 2016 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Download Link:

McKinsey_Quarterly_Q3_2016
حجم: 6.44 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۶:۰۰
جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰ ب.ظ

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 2

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 2

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره دوم سال 2016 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Download Link:

McKinsey_Quarterly_Q2_2016
حجم: 4.19 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۲۲:۰۰
سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۳ ب.ظ

یاتاقان های مغناطیسی چگونه کار می کنند

How Magnetic Bearings Work

متن زیر و عکس ها برگرفته از سایت شرکت Synchrony  می باشد.

یاتاقان های مغناطیسی چگونه کار می کنند

یاتاقان مغناطیسی فعال (Active Magnetic Bearing) چیست؟

یاتاقان مغناطیسی فعالActive magnetic bearing (or AMB)) ) نوعی از یاتاقان می باشد که در تجهیزات دوار با سرعت بالا استفاده می شود و در آن از نیروی الکترومغناطیسی برای بلند کردن  محور و از کنترل فعال (Active) میدان مغناطیسی برای حفظ موقعیت محور در محل مورد نظر استفاده می شود. استفاده از میدان مغناطیسی موجب می شود تا تماسی مابین محور و یاتاقان وجود نداشته باشد در نتیجه عملکرد یاتاقان بودن اصطکاک بوده و بسیاری از تجهیزات جانبی مورد نیاز برای روانکاری حذف می گردند.

یک یاتاقان مغناطیس فعال شامل اجزاء زیر می باشد:

استاتور (Stator)

روتور (Rotor)

سنسور ها(Sensors)

سیم پیچ های تولید کنند میدان مغناطیسی (Electromagnet)

یاتاقان های مغناطیسی می توانند هم به صورت یاتاقان های محوری و هم به صورت یاتاقان شعاعی استفاده گردند.

اجزاء یاتاقان مغناطیسی فعال در شکل های زیر به نمایش گذاشته شده است. برای جفت سیم پیچ های ایجاد کننده میدان مغناطیسی روبروی هم، جریانی مساوی به وسیله تقویت کننده های توان (Power amplifiers) تامین می شود. سنسور ها اطلاعات موقیعتی محور را به کنترل کننده ارسال می کنند در بخش کنترل کننده این داده ها تفسیر شده و با توجه به مقدار انحراف محور از مرکز یاتاقان، کنترل کننده مقدار مورد نیاز جریانی که توسط تقویت کننده جریان می بایست برای هر سیم پیچ تامین شود تا محور در موقعیت صحیح قرار گیرد را تعیین می کند. این سیکل کنترلی تقریبا 15000 بار در هر ثانیه تکرار می شود.

 

Typical Active Magnetic Bearing System Components




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۵:۳۳
سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 1


فصلنامه McKinsey Quarterly 2016 No. 1


شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره اول سال 2016 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Download Link:

McKinsey_Quarterly_Q1_2016
حجم: 2.9 مگابایت


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۵ ، ۱۲:۳۲
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۴۱ ب.ظ

Oil rings vs. flinger discs

 Oil rings vs. flinger discs

 

 

این مطلب ترجمه بروشور آموزشی تحت عنوان Oil rings vs. flinger discs می باشد که توسط آقای Heinz Bloch, P.E. نوشته شده است. ایشان مشاور شرکت AESSEAL و عضو اصلی ASME می باشند. وی در خصوص مسایل مربوط به بهبود قابلیت اطمینان و کاهش هزینه های تعمیرات در سطح صنایع مختلف  جهان ارایه راهکار می نماید. وی در سال1986 بعد از دو دهه کار در شرکت Exxon بازنشسته شد، از مشاغل وی در این شرکت می توان به متخصص منطقه ای آمریکا در خصوص تجهیزات صنایع شیمیایی همچنین مشاغلی در زمینه ماشینری در تاسیسات شرکت Exxon در کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، هلند و ژاپن نام برد. وی نویسنده اصلی و یا مولف همکار در زمینه چهارده کتاب و بیش از 300 مقاله تخصصی مهندسی بوده است. وی همچنین سردبیر بخش قابلیت اطمینان/تجهیزات مجله Hydrocarbon Processing و رییس کنفراس بین المللی سالانه قابلیت اطمینان تاسیسات فرآیندی می باشد.

ترجمه این مقاله توسط کارشناسان شرکت تدبیر انرژی امید انجام شده است و نقل آن با ذکر ماخذ مجاز می باشد.



در بعضی از یاتاقان هایی که با روغن روانکاری می شوند سطح روغن را به گونه ای در نظر می گیرند که سطح روغن در وسط پایین ترین ساچمه (ساعت 6 یاتاقان) قرار گیرد. به عنوان مثال برای یاتاقانی به قطر 70 میلیمتر در سرعتهای 1500 rpm و 1800 rpm اجازه اینکه سطح روغن تا وسط پایین ترین ساچمه برسد قابل قبول می باشد. ولی چرا در بعضی از این محفظه یاتاقان ها با وجود اینکه روانکار نیمی از پایین ترین ساچمه را پوشانده است از Oil ring استفاده می گردد؟

در این موارد که از یاتاقان های غلتشی در سرعت های متوسط استفاده می شود نقش Oil ring فقط مخلوط کردن روغن و جلوگیری از ایجاد لایه روغن داغ بر روی سطح روغن می باشد.در بعضی دیگر از طراحی ها سطح روانکار پایین تر از یاتاقان در نظر گرفته می شود و Oil ring برای منظور دیگری نیز استفاده می شود.همانگونه که در شکل 1 و یا در یاتاقان ژورنال شکل 2 دیده می شود Oil ring می بایست یاتاقان را با روانکار تغذیه و روانکار  را به یاتاقان منتقل کند.



ابعاد مورد استفاده برای Oil-ring چه برای یاتاقان های غلتشی و چه برای بوش ها در شکل 3 نشان داده شده است. ابعاد حلقه ممکن است از 1.5 تا 2.2 برابر قطر محور باشد. در اینجا ضریب 1.7 نشان داده شده است، این ضریب، مقدار مطلوبی است که براساس تجربه ارایه شده است همچنین زاویه 30 درجه نیز بر این اساس می باشد.

چرا و چه هنگامی سطح روانکار باید اندازه باشد که برای روانکاری نیاز به Oil ring باشد؟ تجربیات تحت بار درون سایت  نشان داده است در سرعت های 3000 rpm و 3600rpm و با یاتاقان هایی با قطر داخلی 55mm و بالاتر در صورتی اجازه داده شود که سطح روانکار به مرکز پایین ترین ساچمه برسد امکان افزایش بیش ازحد دمای روانکار وجود دارد. بنابراین سطح روانکار در پمپ هایی که سرعت کاری آنها 3000 rpm  و 3600rpm  است معمولا پایین تر از سطح پایین ترین ساچمه یاتاقان تنظیم می گردد.

در این موارد از وسایل مکانیکی برای تغذیه، بالاآوردن، اسپری، پاشیدن در کل رساندن روانکار به یاتاقان استفاده می گردد. در سرعت های پایین عملکرد Oil-ring یا Flinger disc محدود به مخلوط کردن روغن می باشد ولیکن در سرعت های بالاتر وظیفه مهم تری را می بایست انجام دهند. در سرعت های 3000 rpm  و 3600rpm ، وظیفه  Oil-ring یا Flinger disc پخش کردن قطرات روانکار را در هوا و یا رساندن آن به روش های دیگر به یاتاقان می باشد.


برعکس Oil-ring، Flinger disc فقط برای تجهیزاتی که یاتاقان آنها غلتشی است استفاده می شود. در سرعت های پایین و متوسط جایی که سطح روانکار تا مرکز پایین ترین ساچمه می رسد و تنها هدف استفاده از Oil-ring یا Flinger disc مخلوط کردن روانکار می باشد، عملکرد Flinger disc و Oil ring یکسان می باشد. ولی از آنجایی که برای Flinger disc هندسه های مختلفی علاوه بر نوع در شکل 4 نشان داده شده است وجود دارد، آنها نسبت به Oil-ring  بیشتر ترجیح داده می شوند.

 

سازندگان و بهره بردارانی که بر روی قابلیت اطمینان تمرکز دارند متوجه شده اند که Oil ring در برخی از سرعت های بالاتر و قطر محورهای بزرگتر ناپایدار می شود. بسیاری از بهره برداران Flinger disc را هنگامی که مقدار D.N (قطر محور به اینچ ضرب در سرعت دورانی پمپ برحسب rpm) از 8000 و یا حتی 6000 بالاتر است، ترجیح می دهند. این موضوع بخاطر این می باشد که Oil ring  به انحرافات کوچک در  افقی بودن محور، خروج از محور حلقه، مقدار استغراق در روانکار و لزجت روغن حساس هستند. در سرعت های بالا جایی که  سطح روانکار روانکار نبایست اجازه یابد که به پایین ترین نقطه محیطی ساچمه برسد، Flinger disc ( یا Oil ring) می بایست روانکار را برداشته و به یاتاقان برساند.

به هرحال هیچ دلیل منطقی برای بالاتر بودن سطح روانکار از مرکز پایین ترین ساچمه وجود ندارد. سطح بالاتر از آنچه که مورد نیاز است موجب افزایش اصطکاک روغن با ساچمه ها شده و در نتیجه دمای  روغن افزایش می یابد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۴۱
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۱۵ ب.ظ

FAG Active Magnetic Bearing

FAG Active Magnetic Bearing


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۱۵
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۹ ب.ظ

نمودار نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۹
پنجشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۰۵ ب.ظ

Jet engine fuel system

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ مهر ۹۵ ، ۱۵:۰۵