شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۳۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۱ ب.ظ

اصول سازمان استراتژی محور

اصول سازمان استراتژی محور

همسویی و تمرکز در جهت استراتژی در چارچوب روش ارزیابی متوازن شرکت های پیشگام نظیر شرکت نفت موبیل، شرکت بیمه CIGNA و بانک Chemical Retail Bank و ... را قادر ساخت تا تیم مدیریت، واحدهای کسب و کار، منابع انسانی، فناوری اطلاعات و منابع مالی خود را در جهت استراتژی سازمان خود، متمرکز و همسو کنند. سازمان های استراتژی محور دارای 5 اصل یکسان اند:

اصل 1. استراتژی را به اصطلاحات عملیاتی ترجمه کنید.

اگر نتوانیم استراتژی را تشریح کنیم، نمی توانیم انتظار اجرای آنرا داشته باشیم. نقشه استراتژی عبارتست از یک ساختار منطقی و جامع برای تشریح استراتژی. این چارچوب، اساس طراحی روش ارزیابی متوازن را که سنگ بنای یک نظام جدید مدیریت استراتژیک است، فراهم می سازد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۱
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۴۲ ب.ظ

مدل فرآیند بین المللی شدن آپسالا

مدل فرآیند بین المللی شدن آپسالا

مدل آپسالا بر اساس مدل U شکل گرفته که حرکت تدریجی شرکتها را در فرآیندها نشان می دهد. چارچوب نظری این مدل برای اولین بار طی تحقیقات یوهانسون و ویدرشیم-پاول بر روی چهار شرکت سوئدی شکل گرفت. آنها دریافتند زمانی که این شرکتها در راه بین المللی شدن گام بر می دارند، در واقع یک سری از مراحل تدریجی را پشت سر می گذارند. در سال 1977 یوهانسون و واهلن مدل را بازبینی و اصلاح کردند. این نظریه بر روی چهار موضوع که شرکتها در طول فرآیند بین المللی شدن با آن روبرو می گردند تمرکز دارد: دانش بازار، تعهد به بازار، تصمیمات متعهدانه و فعالیتهای رایج. این عوامل در یک چرخه با هم در تعامل هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۲
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹ ق.ظ

فصلنامه McKinsey Quarterly 2017 No. 2


فصلنامه McKinsey Quarterly 2017 No. 2




در این شماره در خصوص روندهایی که در حال تغییر جهان آینده هستند و همچنین در خصوص نقشه های استراتژیکی که برای راهبری جهان آینده وجود دارد صحبت می شود.

همچنی چندین مقاله در خصوص نیروهایی که زمینه های تدوین استراتژی را تغییر شکل میدهند، آورده شده است.

 

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است.

برای دریافت  شماره اول سال 2017 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید

Download Link:

McKinsey Quarterly 2017 No. 2
حجم: 4.84 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۵۹
سه شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۳ ب.ظ

سیر تحولات نگهداری و تعمیرات

سیر تحولات نگهداری و تعمیرات

در سیر تحولات، حوزه نت را به سه دوره اساسی تقسیم می کنیم.

دوره نخست و تعمیر بعد از وقوع خرابی

سیر تحولات در ایران دوره نشان می دهد که گام های اولیه در پیاده سازی نت در سال های قبل از جنگ جهانی دوم رخ داده است. در آن ایام صنایع به شکل امروزی مکانیزه نبوده اند و خرابی ها و توقف ناگهانی ماشین آلات مشکلی جدی را برای دست اندرکاران امر تولید ایجاد نمی کرد. به بیان دیگر جلوگیری از بروز عیب در ذهن اکثر مدیران و مهندسین مفهوم نداشته و یا حداقل ضرورتی از این نظر احساس نمی شد. علاوه بر این اکثر ماشین آلات و تجهیزات تولیدی طرح نسبتا ساده ای در آن زمان نیازی به استفاده از نت سیستماتیک احساس نمی شد و اکثر شرکت ها و واحدهای تولیدی و صنعتی تنها در زمانی که دستگاه و یا تجهیزات از کار می افتادند، بازبینی و یا تعمیر آن ها را آغاز می کردند. در واقع استفاده از سیستم نگهداری و تعمیرات به هنگام از کارافتادگی (breakdown maintenance) معمول بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۳

 بخش چهارم- معادلات و فرمول های ریاضی   

 

اگر تا کنون در جلسات مهندسی، ارایه ها، مصاحبه های استخدامی و دیگر موارد که به زبان انگلیسی برگزار شده‌اند  نیازمند بیان کردن  فرمول های ریاضی بودید ولی در بیان آنها به انگلیسی با مشکل مواجه بودید  ما  شما را طی سلسله مطالبی با نحوه بیان و خوانش فرمول های ریاضی به زبان انگلیسی آشنا خواهیم کرد.


موضوعاتی که تاکنون به اشتراک گذاشته شده است:

بخش اول  - جمع و تفریق

بخش دوم  - ضرب به همراه جمع و تفریق 

بخش سوم  - کسرها و نسبت

بخش چهارم - معادلات و فرمول های 




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۵



 اثر حذف بخشی از زبانه حلزونی پمپ سانتریفوژ، بر منحنی پمپ




اثر ایجاد تغییرات در نوک  پره های پروانه پمپ سانتریفوژ


 در قسمت خروجی پروانه، بر منحنی پمپ






اثر تعداد پره های پروانه پمپ سانتریفوژ بر منحنی آن




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۰۶

حل مشکل ارتعاشی در سایت با استفاده از عیب یابی تحلیل و طراحی نوآورانه پروانه

Vibration Field Problem Resolved with Analytical Diagnostics Approach and Innovative Impeller Design


 

چندین واحد پمپ با طراحی یکسان در نقاط مختلف آمریکا با نقاط مختلف کاری دچار ارتعاشی بالاتر از ازتعاش تعیین شده در استاندارد API شدند. تحقیقات برای تعیین دلیل ریشه ای در دو مسیر موازی تجربی و تئوری انجام گرفت. در بررسی های تجربی تعدادی آزمون ارتعاشی و تحلیل مودال در سرعت کاری پمپ ها و با سیال آب انجام شد. در رویکرد تئوری چندین کد تحلیل هیدرولیکی برای عیب یابی تحلیلی استفاده شد تا پدیده های هیدرولیکی داخلی شامل ارتعاشات تشخیص داده شود. نیروهای هیدرولیکی ناپایدار بسیار وابسته به پیش چرخش در خروجی پروانه هستند که در نهایت موجب ایجاد تحریک برای ایجاد ارتعاش زیاد می گردند. استراتژی نهایی برای حل این موضوع بر اساس پروانه ای با طراحی هیدرولیکی جدید با هندسه ای نوآورانه بود. آزمون عملکرد در سرعت کاری منحنی طراحی شده را تایید کرد و مقدار ارتعاش پایین تری از مقدار مشخص شده در API در تمامی محدوده کاری پمپ از حداقل دبی تا نقطه کار را نشان داد. این پروانه جدید در سایت بر روی پمپ ها بدون تعویض محفظه یاتاقان ها نصب گردید. داده های ارتعاشی مربوط به طراحی جدید طی یکسال در سایت جمع آوری گردید و با داده های طراحی قدیمی مقایسه شد. مقدار سطح ارتعاشات با طراحی جدید نوآورانه پروانه کاهش قابل توجهی داشته است. این مقاله به بررسی فرآیند این اقدامات می پردازد. 


Download link:

Vibration Field Problem Resolved with Analytical Diagnostics Approach and Innovative Impeller Design
حجم: 1.83 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۱۵
يكشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۵ ب.ظ

چهارچوبی برای تدوین استراتژی دیجیتال

چهارچوبی برای تدوین استراتژی دیجیتال




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۵۵

 تکنولوژی های کاهش سایش که به تازگی در سرویس های سخت پمپاژ استفاده شده است

Wear Reducing Technology Newly Applied To Severe Pumping Services

 

 

در نوشتار به مطالعه موردی روش های جدید که برای کاهش سایش در  پمپ های FCCU Cycle Oil پالایشگاه A U.S. Gulf Coast انجام شده است پرداخته می شود.

Download link:

Wear Reducing Technology Newly Applied To Severe Pumping Services
حجم: 3.1 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۲۵
پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۶ ب.ظ

استاندارد نگهداری و تعمیرات BS 3811

استاندارد نگهداری و تعمیرات BS 3811

 

این استاندارد بریتانیایی تحت نظارت مدیریت کیفیت و کمیته استانداردهای آماری آماده شده است. ویرایش قبلی BS 3811 در سال 1974 منتشر شد و شامل 47 مورد وتعاریف آنهاست. در دومین بازنگری از این استاندارد،توجه به توسعه در هر دو جنبه ملی و بین المللی در اصطلاحات فنی(ترمینولوژی) جلب شده است. نه تنها فقط در نگهداری و تعمیرات بلکه در بین موضوعات مرتبط با زمینه تروتکنولوژی نیز این پدیده رخ داده است. این پدیده بیان نمی کند که بخش های غیر نگهداری و تعمیرات(نت) باید جامع باشند، بلکه فراتر از آن، آنها باید شامل بعضی اصطلاحات خاص که مدیر نت ممکن است با آن در ارتباطاتش با قواعد دیگر مواجه شود، باشند؛ این قبیل ارتباطات به عنوان لازمه تروتکنولوژی مطرح شده است. بازنگری جدید استاندارد بریتانیایی جایگزین BS 3811(1974) شده است.

در راستای استانداردسازی اروپایی و ملی این فرصت ایجاد شده است تا بعضی از اصطلاحات و تعاریف­شان را از فرهنگ لغات فنی EOQC(5th Edition;1981) بگیرند که شبیه به BS 4778(1979) است. همچنین این اصطلاحات برای بعضی قالب ها به عنوان REHVA,IMEKO and EFNMS بکار گرفته می­شوند.

همچنین به توسعه های جدید از فرهنگ لغات نگهداری و تعمیرات توسط سازمان های استانداردسازی فرانسه و آلمان غربی، توجه شده است.

برای کمک به استفاده کنندگان از این لغت نامه فنی،یک "ستون منبع" اضافه شده تا استفاده کننده را قادر سازد تا به سندی که برای آن تعریف وجود دارد،رجوع کنند.در بعضی از قسمت های این لغت نامه فنی،تعاریف از استانداردهای دیگر گرفته و ترکیب شده تا یک تعریف کامل را شکل دهد.

این سند در یک شکل ساختار یافته از موارد و تعاریف ارائه و طراحی شده تا به مدیران نت در زمینه ارتباطات تروتکنولوژی کمک میکند. شامل: قابلیت اطمینان- کنترل کیفیت- کنترل هزینه- گفت وگوی انرژی و اطلاعات و برنامه های کامپیوتری.


متن اصلی استاندارد BS 3811(1974) را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

Download link:

BS 3811-1984 Glossary of maintenance management terms in terotechnology
حجم: 2.46 مگابایت

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۳۶