شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۷۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۱ ب.ظ

NACE Standards

استانداردهای (National Association of Corrosion Engineers (NACE

 

استانداردهای زیر از موسسه NACE  در بخش استانداردهای این سایت به اشتراک گذاشته شده و می توانید آنها را دریافت نمایید. همچنین از لینک های زیر نیز می توانید دریافت نمایید.


National Association of Corrosion Engineers (NACE)

  • NACE MR0175-2010 (Petroleum and natural gas industries — Materials for use in H2S-containing environments in oil and gas production)

  • NACE MR0175-2002 (Sulfide Stress Cracking Resistant Metallic Materials for Oilfield Equipment)
  • NACE MR0103-2012 )Standard Material Requirements Materials Resistant to Sulfide Stress Cracking in Corrosive Petroleum Refining Environments(

  • NACE MR0103-2007 ( Standard Material Requirements Materials Resistant to Sulfide Stress Cracking in Corrosive Petroleum Refining Environments)

  • NACE MR0103-2005  ( Standard Material Requirements Materials Resistant to Sulfide Stress Cracking in Corrosive Petroleum Refining Environments)
  • NACE RP0170 (Protection of Austenitic Stainless Steels and Other Austenitic Alloys from Polythionic Acid Stress Corrosion Cracking During Shutdown of Refinery Equipment)
  • NACE RP0472 (Methods and Controls to Prevent In-Service Environmental Cracking of Carbon Steel Weldments in Corrosive Petroleum Refining Environments)

  • NACE TM0284 (Evaluation of Pipeline and Pressure Vessel Steels for Resistance to Hydrogen-Induced Cracking)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۴ ، ۲۲:۲۱
يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۴ ب.ظ

دینامیک پمپ های سانتریفوژ

دوره کامل آموزش پمپ های API610 (پمپ های فرآیندی) - بخش پانزده

دینامیک پمپ های سانتریفوژ- Dynamic of centrifugal pump

          ·        روتور پمپ های یک و دو طبقه می بایست به گونه ای طراحی شوند که سرعت بحرانی آنها بدون در نظر گرفتن اثر سیال 20درصد از حداکثر سرعت دورانی پمپ بیشتر باشد.

 

          ·        برای اینکه عملکرد آب بندی‌ها مطلوب باشد، حداکثر مقدار خیز محور در سخت‌ترین شرایط دینامیکی محدوده عملکرد مجاز پمپ در محل رینگ آب بندی اولیه
(Primury Seal Face) نباید از mm 50 بیشتر باشد.

 

 

 

Torsional Analysis

سه نوع Torsional analysis بر روی پمپ های سانتریفوژ انجام می گیرد:

-          Undamped natural frequency analysis

-          Steady-state damped response analysis

-          Transient torsional analysis

 

فلوچارت انجام Torsional Analysis در شکل29 آمده است.



در صورت وجود شرایط زیر Torsional Analysis انجام می‌شود:

الف) مجموعه پمپ و محرک با توان بیشتر از 1500 کیلووات که شامل سه ماشین یا بیشتر باشند که به هم کوپل شده باشند 

ب) موتور الکتریکی یا توربین با توان kw 1500 که توان آنها از طریق جعبه دنده به پمپ منتقل می‌شود.

پ) موتور احتراق داخلی با توان kw 250 یا بالاتر

ت) موتور سنکرون با توان kw 500 یا بالاتر

ث) موتور الکتریکی که بااستفاده از تغییر فرکانس تغذیه، دور آن تغییر یابد  (variable-frequency adjustable-speed drive (ASD)) با توان 1000 کلیووات و بالاتر

ج) پمپ عمودی که توان محرک از 750 کیلووات بیشتر باشد

 

فرکانس طبیعی پیچشی مجموعه کامل می بایست حداقل 10 درصد بالاتر ویا 10 درصد کمتر از هر گونه فرکانس تحریک در محدوده سرعت عملکرد پمپ باشد.

فرکانس های طبیعی پیچشی می بایست حداقل دو برابر سرعت کاری پمپ باشند تا از ایجاد پدیده تحریک جلوگیری شود. در صورتی که مقدار فرکانس طبیعی را نتوان تغییر داد می بایست کاملا مشخص گردد که تاثیر مخرب بر روی مجموعه پمپ و موتور نخواهد داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۳۴
يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳ ب.ظ

McKinsey Quarterly 2014 No. 2

 فصلنامه McKinsey Quarterly 2014 No. 2

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از این شرکت خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره دوم سال 2014 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

جهت اطلاع از اشتراک گذاری های بعدی می توانید به کانال ما (https://telegram.me/TEOchannel) در تلگرام بپیوندید.

 

Download links:

McKinsey Quarterly- 2014- No. 2
حجم: 3.23 مگابایت

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۳
يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۳ ق.ظ

Hydraulic Institute (HI) Standards

استاندارهای Hydraulic Institute (HI)


استاندارهای زیر از موسسه Hydraulic Institute  در بخش استاندارهای این سایت به اشتراک گذاشته شده و می توانید آنها را دریافت نمایید. همچنین از لینک های زیر نیز می توانید دریافت نمایید.


Hydraulic Institute (HI)

  • Pumps-general guidelines (ANSI/HI 9.1-9.5)
  • Vertical Pump (ANSI/HI 2.1-2.9)
  • Vertical Pump Test (ANSI/HI 2.6)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۶:۳۳
يكشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۵۹ ق.ظ

Valve Selection Handbook

Valve Selection Handbook – 5th Edition


هندبوک انتخاب شیرآلات صنعتی



هدف این کتاب کمک به مهندسان در زمینه انتخاب شیرآلات با توجه به کاربرد آنها است،  به گونه ای که نیازمندی های فرآیندی را بر آورده سازند. انتخاب شیرآلات بر اساس عملکرد، جنس، حداکثر مقادیر دما و فشار، طول عمر تاسیسات، نحوه اتصال، عملکرد، وزن، در دسترس بودن، تعمیرات و هزینه می باشد. باید توجه داشت که عامل هزینه به این دلیل درآخر آمده است که یک شیر حتی اگر مجانی خریداری شود در صورتی که نیازمندی های طراحی را برآورده نسازد، باز هم در نهایت گران خواهد بود، چونکه در صورت خرابی و از کار افتادن هزینه زیادی را برای تعویض تحمیل خواهد کرد. در این کتاب به معرفی انواع شیرآلات و کاربرد های آنها و پارامترهای انتخاب آنها پرداخته می شود.


Download Link:

Valve Selection Handbook
حجم: 22.6 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۴ ، ۰۵:۵۹
جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ب.ظ

Flange and Valve

آشنایی با انواع شیرآلات و فلنج ها و همچنین انواع نحوه جوشکاری فلنج ها


در این فایل اطلاعات ارزشمند و به صورت کاربردی در خصوص انواع شیرآلات و فلنج ها و همچنین انواع نحوه جوشکاری و اتصالات فلنج ها ارایه شده است.


Flange and valve Presentation
حجم: 11.8 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۴ ، ۱۲:۲۹
پنجشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۴۳ ق.ظ

Elements Of Mechanical Equipment Life-Cycle Cost Analysis


Elements Of Mechanical Equipment Life-Cycle Cost Analysis


عناصر تحلیل هزینه چرخه عمر تجهیزات مکانیکی


- نمودار فوق مربوط به متن مقاله می باشد


هزینه های تجهیزات مکانیکی حدود 25 تا 35 درصد سرمایه گذاری در پروژه های ایجاد تاسیسات جدید را شامل می شوند. این درصد معمولا در پروژه های نوسازی و به روز رسانی و یا رفع گلوگاه های تاسیسات بیشتر نیز می گردد. تمرکز پیمانکاران در پروژه های Turnkey معمولا بر روی هزینه های خرید، نصب و راه اندازی می باشد و گاهی به هزینه های بعد از راه اندازی و تحویل پروژه مانند هزینه های انرژی مصرفی، تعمیر نگهداری، زمان های کارکرد، هزینه های قطعات یدکی و غیره در انتخاب تجهیزات توجه لازم و در حد هزینه های اولیه نمی گردد. در نتیجه بهره بردار نهایی از بهترین بهره لازم  از تاسیسات در مدت طول عمر آنها برخوردار نمی گردد. همکاری پیمانکاران، بهره برداران و تامین کنندگان تجهیزات در برآورد عوامل مذکور و دیگر پارامترهای فرآیندی، می تواند موجب کسب بهره طولانی مدت تری از تجهیزات گردد.

این مقاله در خصوص بسیاری از پارامترهای موثر در برآورد هزینه چرخه عمر تجهیزات مکانیکی و  چگونگی تشخیص پارامترهای مهم در این خصوص بحث می کند.


Download Link:

Elements Of Mechanical Equipment Life-Cycle Cost Analysis
حجم: 128 کیلوبایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۴ ، ۰۶:۴۳
چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۷ ب.ظ

BP Energy Outlook 2035

چشم انداز شرکت British Petroleum از وضعیت انرژی جهان در سال 2035


این گزارش شامل پیش بینی هایی در زمینه رشد اقتصادی جهان، رشد جمعیت در جهان، مصرف انرژی و همچنین سیاست های حمایتی از انرژی های تجدید پذیر می باشد.این گزارش آینده نگر به دلیل وقایع پیش بینی نشده و مسایلی که ممکن است در آینده رخ دهد دارای ریسک و عدم قطعیت می باشد.

این گزارش شامل یک فایل PDF و یک فایل Excel می باشد. در فایل Excel آمار تولید و مصرف انرژی و سوخت از سال 1990 و پیش بینی آنها در سال 2035 به تفکیک قاره ها آورده شده است.

Download Link:

BP Energy Outlook 2035-PDF
حجم: 961 کیلوبایت

BP Energy Outlook 2035-Excel file

حجم: 108 کیلوبایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۸:۳۷
چهارشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۱۵ ق.ظ

Vertical Pump Installation part 1

آموزش نصب پمپ های سانتریفوژ - بخش 7


ملاحظات مربوط به نصب پمپ­ های عمودی


1- محل نصب

محل قرار­گیری باید به گونه­ ای باشد که بتوان از لوله­ کشی­ های مستقیم استفاده شود و تا حد ممکن مقدار اتصالات و زانویی­ ها کم باشد، تا کمترین مقدار افت در خط لوله رخ دهد. هنگام انتخاب محل پمپ، باید تا حدامکان توانایی بازرسی پمپ در حین کار فراهم شود. تجهیزات انتخابی باید با محیط هم خوانی داشته باشند. به جز در مورد پمپ­ های شناور، پمپ­ ها و موتورها و کنترل کننده ­های آنها باید در برابر آب و سیلاب محافظت شوند.

 

2- کنترل چاه و چاهک (Pit)

هنگام نصب پمپ­ های عمودی شناور و پمپ­ های عمودی Line Shaft درون چاه ­ها، مواردی قبل از نصب باید مورد توجه قرار گیرد.

در صورتی که پمپ درون چاه خمیده و دارای انحناء نصب شود ممکن است که مجموعه پمپ و موتور و یا ستون (Column) پمپ دچار انحراف شود که نتیجة آن عملکرد معیوب پمپ خواهد بود. چاه باید بدون خمیدگی باشد و Straightness آن معادل یک اینچ در هر صد فوت باشد.

در صورتی که در مورد Straightness چاه شک وجود داشته باشد باید مقدار آن قبل از نصب پمپ و یا مجموعه پمپ و موتور اندازه­ گیری شود. برای کنترل Straightness چاه می­توان مجموعه ­ای از لوله با قطر و طولی بزرگتر از قطر و طول پمپ درست کرد و آنرا توسط کابل به دورن چاه فرستاد. می­توان گفت در صورتی که مجموعه لوله­ ها به راحتی به درون چاه برود و در آن قرار گیرد پمپ نیز می­تواند درون چاه قرار بگیرد.

راه دیگری که برای کنترل Straightness چاه وجود دارد استفاده از وزنة شاقول و ریسمان می­ باشد. جرم وزنه شاقول باید به اندازه ­ای باشد که بتواند ریسمان را به حالت کشیده نگاه دارد. قطر خارجی وزنه شاقول باید کمی بزرگتر از قطر پوستة پمپ باشد (حدود ¼ in ). معمولا وزنة شاقول قفسه­ ای سیمی از جنس فولاد می­ باشد. در صورتی که ریسمان به مرکز شاقول متصل شود و قرقره درست در بالای مرکز دهانة چاه قرار گرفته باشد. با استفاده از فرمول زیر می ­توان مقدار انحراف چاه را در هر عمق بدست آورد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۹۴ ، ۰۶:۱۵
دوشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۲ ب.ظ

McKinsey Quarterly 2014 No. 1

 McKinsey Quarterly 2014 No. 1

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از این شرکت خدمات مشاوره ای دریافت کرده اند که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است. برای دریافت  شماره اول سال 2014 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید.

Download links:


McKinsey Quarterly 2014 Number 1


حجم: 3.48 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۲