شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰ ق.ظ

نحوه کار کرد نیروگاه سیکل ترکیبی

انیمیشن در خصوص نحوه عملکرد نیروگاه های سیکل ترکیبی - تهیه شده توسط شرکت زیمنس



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ شهریور ۹۶ ، ۱۱:۳۰

نوشتار آموزشی در خصوص توربین های بخار که به عنوان محرک پمپ های تغذیه بویلر استفاده می شوند

Tutorial On Steam Turbine Drivers For Fossil And Nuclear Feed Pump Applications

 


این مقاله برای کسانی تدوین شده است که با طراحی و عملکرد توربین های بخاری که محرک پمپ های تغذیه بویلر هستند، آشنا نیستند. در این مقاله چگونگی دیکته شدن طراحی توربین محرک پمپ  توسط پمپ و توربین اصلی تولید برق ارایه می شود. منبع بخار از بویلر و خروجی واحد توربین اصلی تامین می شود. پارامترهای عملکردی مانند توان و سرعت بر اساس نیازمندی های پمپ تنظیم می گردد.

در این نوشته چیدمان های مختلفی که استفاده می شود و اینکه چگونه می توان بخار از دو منبع متفاوت را به یک ماشین وارد کرد توضیح داده خواهد شد. تشریح خواهد شد که چگونه این منابع استفاده و کنترل می گردند. اجزاء اصلی، روتور و دیافراگم، با جزییات توصیف می گردند. دیگر اجزاء مانند یاتاقان های ژورنال، یاتاقان های کف گرد و دیگر اجزاء مختلف تشریح می گردند.

خواننده در پایان باید به درک خوبی از نحوه عملکرد توربین بخار و عملکرد آن در هنگام اتصال به پمپ و ژنراتور برسد.


Download link:


Tutorial On Steam Turbine Drivers For Fossil And Nuclear Feed Pump Applications
حجم: 4.2 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۱۳
چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ب.ظ

پیکره بندی Arrangement 2 آب بندهای مکانیکی


پیکره بندی Arrangement 2 آب بندهای مکانیکی ملاحضات آب بندی خارجی و طراحی سیستم ساپورت آب بندی


API 682 Arrangement 2 Configurations - Considerations for Outer Seal and Support System Design


استاندارد API682 ،که آخرین ویرایش آن ویرایش 4 می باشد، تلاش کرده است تا تفاوت های مابین انواع پیکره بندی های موجود آب بندی تحت عنوان Arrangement 2 را به دقت تعریف و مشخص نماید.

با اینکه تفاوت های مابین انواع موجود سیل های این چیدمان آب بندی در صنایع خوب فهمیده شده است ولی هنوز هنگامی که بهره برداران Arrangement 2 را انتخاب می کنند با سوالاتی مواجه می شوند. این سوالات بخصوص هنگامی مطرح می شود که آب بندهای خشک  (dry containment seal) و آب بندهای دارای سیال حایل مایع از نظر قابلیت اطمینان با یکدیگر مقایسه  می گردند. فرآیند پیکره بندی و همچنین چیدمان آب بندی  (Piping plan) نیاز به ارزیابی تمامی جنبه های سیل و کنش قسمت های مختلف سیل با یکدیگر دارد. این نوشتار آموزشی در خصوص مواردی که می بایست در انتخاب سیل بیرونی آب بندهای دوگانه لحاظ گردد صحبت می کند.

 

Download link:

API 682 Arrangement 2 Configurations - Considerations for Outer Seal and Support System Design
حجم: 2.1 مگابایت



برای آشنایی با انواع چیدمان آب بندهای مکانیکی، ویژگی های آنها و موارد استفاده

می توانید کتاب 

کتاب انواع چیدمان سیستم های فلاشینگ برای آببندهای مکانیکی استاندارد API 682

از سایت زیر خریداری نمایید:





۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۳۵
دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۰۵ ق.ظ

گلکسی نوت 8 برآورده شدن آرزوی فبلت واقعی

گلکسی نوت 8 برآورده شدن آرزوی فبلت واقعی


منبع سایت 25 Techcrunch آگوست 2017


سایت سامسونگ گلکسی  نوت 8 تقریبا اینجاست: الان می توان آن را پیش سفارش کرد و 15 سپتامبر فروش عمومی آن آغاز می شود.

از این گوشی هوشمند روز پنجشتبه در نیویورک با هیاهوی بسیار پرده برداری شد. در این نمایش سامسونگ توجه ها را به سیستم دوربین دوتایی اپتیکی موازنه شده و قلم اس )استایلوس( بهبود یافته جلب نمود. ویژگی هایی که آن را از گلکسی  اس 8 و اس 8 پلاس متمایز می کند.

بزرگترین فرق نوت 8 با قبلی ها اینست که این یک گوشی هوشمند با صفحه بزرگ نمایش است که به راحتی می توان با آن کار کرد. سری نوت سامسونگ اساسا گروه فبلت Fablet )گوشی هوشمند+ تبلت( را بنیان نهاد. گرچه اخیرا تعداد زیادی از سازندگان مدعی داشتن فبلت هستند، به نظر می رسد این نوت 8 است که توانسته برای اولین بار بین داشتن یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و راحتی در دست قرار گرفتن توازن برقرار کند. این توازن حتی از گلکسی  اس 8 پلاس )که من طرفدارش هستم( نیز بهتر است.

این گوشی یک صفحه نمایش 6.3 اینچی دارد که از صفحه نمایش 5.7 اینچی نوت 5 بسیار بزرگتر است )سامسونگ از 6 استفاده نکرد و نوت 7 هم که با مشکل آتش گرفتن شکست خورد(. با اینکه مقدار بسیار کمی از اندازه ها کاسته شده است ) 0.04 اینچ از ارتفاع/عمق و 0.4 اینچ از طول( همین میزان کم تاثیر زیادی در راحتی کار با آن داشته است ضمن اینکه یک اونس )حدود 28 گرم( از وزن کاسته شده است.

در مقایسه با طرح انحنا دار خانواده گلکسی  اس 8 ، طرح نوت 8 بیشتر مستطیلی است گرچه این تفاوت بیشتر به جنبه زیبایی شناسی طراحی آنها ربط دارد اما باعث شده که صفحه نمایش نوت 8 بیشتر به نظر آید. با قاب نازکی که در بالا و پایین گوشی در طرح دور محو می شوند مانند اینست که صفحه نمایش بدون قاب را در دست دارید. به عنوان یک وبلاگ نویس اینترنتی این گوشی با صفحه بسیار بزرگ وسیله محبوب من برای کار در حرکت خواهد بود.

ایده قلم اس S Pen چیزی است که سالها سامسونگ به آن چسبیده است، ولو اینکه در سالهای اول " نچسب" به نظر می آمد. قلم اس وسیله ای بسیار عالی برای یادداشت برداشتن در صفحه نمایش است )شما می توانید در حین جلسات خسته کننده و طولانی می توانید وانمود کنید که یادداشت بر می دارید در حالیکه واقعا دارید با گوشی خود ور می روید!(

قابلیت ترجمه ویژگی جالبی است، پیام زنده Live Message یک کم حقه بازاریابی به نظر می آید و بعید است که بماند و همه گیر شود ولی مثل بیشتر ویژگی های زرق و بردار سامسونگ ضرری ندارد گرچه بیشتر مردم آنرا نادیده می گیرند.

برای من نکته برجسته دیگر دوربین آن است. توانمندی فوکوس زنده  (Live Focus) که به واسطه آن می توان میزان وضوح پس زمینه را در هنگام عکسبرداری و پس از آن در زمان نمایش تصویر تغییر داد. در این حالت هر دو دوربین به کار می روند تا اثر عمق را شبیه سازی کنند ) همانند وضعیت پرتره Portrait Mode اپل( اما ویژگی جالب اینجاست که می توان میزان عمق میدان را به طور دقیق تنظیم کرد. به علاوه به خاطر صفحه تصویر بزرگتر- فبلت- نوت 8 وسیله همراه بهتری برای اصلاح تصاویر است.

در کل مهمترین ویژگی که نوت 8 را به عنوان یک فبلت از دیگران متمایز می کند توانایی عملکردش به عنوان یک گوشی هوشمند همراه )و نه ویژگی های بزرگی و تبلتی آن ( است.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۵
يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷ ق.ظ

اینترنت صنعتی اشیاء

اینترنت صنعتی اشیاء

اینترنت صنعتی اشیا

جهان دائما در حال تغییر است تکنولوژی در یک کارخانه امروز بسیار متفاوت از چیزی است که حتی یک دهه پیش وجود داشت. امروزه اینترنت صنعتی اشیاء تا حدودی بر کارایی کارخانه و نحوه کارکرد تجهیزاتش تأثیر گذاشته است.

با یک شبکه از دستگاه های به طور مستقیم در اینترنت صنعتی اشیاء مرتبط، چند مزیت وجود دارد. اول، سطح هوشمندی در میان این دستگاهها وجود دارد. هر یک می تواند با سایر موارد در کارخانه ارتباط برقرار کند و به تولید کمک کند تا به طور موثرتری اجرا شود. اگر یک ماشین مجازی وجود داشته باشد، یک دستگاه متصل به اینترنت از همه چیز می تواند تولید را در اطراف آن متوقف کند. یک پیام را می توان برای تعمیر و نگهداری جهت ارسال این مسئله فرستاده و تخلیه محصول و کاهش در نتیجه آن کاهش می یابد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۱۷
يكشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۴۸ ق.ظ

امروزه اینترنت اشیا چه استفاده هایی دارد؟

امروزه اینترنت اشیا چه استفاده هایی دارد؟

امروزه اینترنت اشیا چه استفاده هایی دارد؟

اینترنت اشیا ممکن است در حال حاضر مانند یک کلمه کلیدی به نظر برسد. تقریبا 26 میلیارد دستگاه که تا سال 2020 پیش بینی شده است که از اینترنت اشیا استفاده می کند. این بیشتر از یک دوره ی بلند است، این راه آینده است. در واقع امروز ما اینترنت اشیا را که در صنایع مختلف دیده می شود، می بینیم.

به عنوان مثال، استفاده از اینترنت اشیا در پزشکی. در بیمارستان، دستگاه های پیکر بندی ها به کامپیوترها و دستگاه های دیگر متصل می شوند، بنابراین پزشکان و پرستاران صرف نظر از جایی که در جهان هستند، می توانند به راحتی آمار بیمار را نظارت کنند. اگر یک هشدار وجود دارد، مانند یک برنامه ریزی بیمار، به متخصصان مراقبت های بهداشتی هشدار می دهند.

شهرهای بزرگ حتی از اینترنت اشیا برای کنترل پارکینگ هایشان استفاده می­کنند. در پارکینگ های شهر، اینترنت اشیا به رانندگان کمک می کند تا تعداد فضای آزاد در هر سطح در دسترس باشد. این سنسورها به رانندگان کمک می کنند تا فضاهای راحت تر را پیدا کرده و به پارکینگ کمک کنند تا زمانیکه ظرفیت آنها پر شود. این فوق العاده مفید است زمانی که یک رویداد ورزشی بزرگ و یا کنسرت در حال برگزاری است.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۴۸
پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۴۵ ب.ظ

فیلم مونتاژ پمپ عمودی به طول 21 متر

فیلم مونتاژ پمپ عمودی به طول 21 متر

در این فیلم شرکت فلوسرو نحوه مونتاژ پمپ عمودی به طول حدود 22متر را به نمایش می گذارد. قطر لوله Column این پمپ 7/2 متر، دبی آن 66 هزارمتر مکعب در ساعت و توان موتور آن 4650 کیلووات می باشد. این پمپ در سال 2013 ساخته شده است. 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۴۵

چهار راه استفاده از قدرت داستان برای ساخت کسب وکارتان

چهار راه استفاده از قدرت داستان برای ساخت کسب و کارتان 

حقیقت جذاب است. در حالی که بسیاری از مردم ذاتا مشکوک به برندها هستند، 80 درصد مشتریان می­گویند که محتوای معتبر می تواند آن ها را مجبور به همکاری با شرکت کند. در دنیایی که پر از اخبار جعلی و واقعیت های جایگزین و یک سیلی از پیام های بازاریابی است، مردم مشتاق یک واقعیت هستند. به عنوان یک برند شما می توانید با سروصدا و رسیدن به مخاطبتان داستان معتبرتان را بگویید.

داستان شما خیلی بیشتر از یک زمین فروش است. این صدای برند شماست - نحوه ای که شما با مخاطبین و تیم داخلیتان صحبت می کنید. این در تصاویر و کلمات شما در وب سایت شما، در فروشگاه شما و حتی در وثیقه بازاریابی استفاده می شود. در نهایت، آن  نحوه ی فکر کردن و صحبت کردن مشتریان و مشتریان بالقوه در مورد برند شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

Ben Horowitz سهامدار و موسس شرکت VC معروف می­گوید: «آنچه هوروویتز و بسیاری دیگر آن را مشاهده کرده اند، این است که موفقیت برند بر روی داستان آن تأثیر می گذارد؛ چرا که این داستان همه چیز را از بازاریابی تا توسعه محصول به استخدام و فراتر از آن هدایت می کند. به این ترتیب، بسیار مهم است که شما آنرا درست بگیرید.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۴۷