شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ

مباحث مواد برای کاربران توربین های گازی

Materials Issues For Users Of Gas Turbines

 

مباحث مواد برای کاربران توربین های گازی


 

موارد مربوط به مواد از مهمترین موارد برای عملکرد قابل اطمینان و مقرون به صرفه توربین های گازی می باشد. به دلیل دمای بالای توربین گازی مواد قطعات کیفیت خود را به مرور از دست می دهند و نیاز به تعمیر و جایگزینی پیدا می کنند. تغییر سریع افت کیفیت و عذم قابلیت تعمیر این مواد موجب افزایش هزینه های عملکرد می شود.

در این مقاله بر روی قطعات بخش های داغ تمرکز شده است زیرا که این مناطق جایی هستند که اکثر مشکلات اتفاق می افتد.  سوپرآلیاژهای پایه نیکل و پایه کبالت از دیدگاه کاربران مورد بحث قرار می گیرند. کاهش کیفیت قطعات بخش گرم بررسی می شود. این کاهش کیفیت ها شامل خزش، خستگی های حرارتی مکانیکی، اکسیداسیون دما بالا و خوردگی گرم می باشد. درخصوص رویکردهایی که برای تشخیص عمر باقی مانده این اجزاء شامل اطلاعاتی که کاربر می بایست جمع آوری کند، صحبت می شود. برنامه کامپیوتری برای تعیین باقی مانده عمر پره های طبقه اول معرفی می گردد. در نهایت تعمیر و بازسازی مواد و قطعات شامل عملیات حرارتی، جوشکاری، لحیم کاری و باز پوشش دهی تشریح می گردند.

Download link:

Materials Issues For Users Of Gas Turbines
حجم: 2.4 مگابایت


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۵۵

Electric Motors and Drives In Torsional Vibration Analysis And 

Design


موتورهای الکتریکی و محرک ها در طراحی و تحلیل ارتعاش پیچشی

دو نوع اصلی از محرک ها برای برای گرداندن ماشین ها استفاده می شوند: محرک های مکانیکی و الکتریکی. این نوشتار بر روی محرک های الکتریکی تمرکز داردکه از بخش های جداگانه ای تشکیل شده اند: موتور الکتریکی، مبدل فرکانس (انتخابی) و شبکه برق که شامل ترانسفورماتورها می باشد.

هدف اصلی این نوشتار توصیف پدیده هایی از محرک الکتریکی می باشد که در رابطه با ارتعاش پیچشی می باشد. تمامی قطعات یک موتور الکتریکی ممکن است بر روی دینامیک پیچشی سیستم اثر بگذارد. طبیعتا تحریک پیچشی مهم ترین نگرانی می باشد. مساله مهم دیگری که در سیستم های الکترومکانیک مهم است فاصله هوایی موجود در موتور است که سختی پیچشی و میرایی الکترومغناطیس ایجاد می کند. این موارد و پذیه های مشابه مربوط به محرک های الکتریکی در شریط تست و سایت مورد بررسی و مشاهده قرار گرفته اند. محدوه این مقاله شامل موتورهای معمول القایی، موتورهای سنکرون و موتورهای مغناطیس دایمی می باشد.

ابتدا ساختارهای مختلف روتور موتورهای الکتریکی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس اثر سختی الکترومغناطیسی و میرایی بر روی دینامیک پیچشی معرفی می گردد. بعد به تحریک های الکتریکی معرفی شده و اثر آنها بر روی ابعاد گزاری مجموعه محرک بحث می گردد. مدل ها و تحلیل های مختلفی نیز ارایه شده اند. 


Download link:

Electric Motors and Drives In Torsional Vibration Analysis And Design
حجم: 784 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۴۰
سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۳۰ ب.ظ

Turbine Overspeed Trip Protection

Turbine Overspeed Trip Protection


 

در این مقاله در خصوص طراحی، استاندارها و طراحی های موجود و رابطه مابین سرعت بیش از حد و با ثابت زمانی روتور بحث می گردد. چون سرعت گیری بیش ازحد روتور توربین به تاخیر زمانی ابزار پیشگیری کننده از افزایش سرعت و مقدار انرژی که در فضای مابین شیر توقف (Trip valve) و خروجی توربین وجود دارد وابسته است، لذا این موضوع بررسی شده است و سعی گردیده است تا راه حلی برای آن ارایه گردد. همچنین ذر این خصوص بحث خواهد شد که آیا استفاده از سیستم اضافی به صورت Fail safe آیا می تواند حداکثر حفاظت و قابلیت اطمینان را فراهم آورد. 


Download link:

Turbine Overspeed Trip Protection
حجم: 1.33 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۱:۳۰

دیاگرام تصحیح عملکرد و انتخاب پمپ سانتریفوژ بر اساس لزجت سیال مطابق با استاندارد ANSI/HI 9.6.7 2010


لزجت سیال بر عملکرد پمپ های سانتریفوژ اثر داشته لذا برای در مرحله انتخاب آنها این موضوع می بایست لحاظ گردد. همچنین در نهایت منحنی عمکرد آنها می بایست بر اساس لزجت سیال تصحیح گردد. در استاندارد ANSI/HI 9.6.7 2010 برای این موضوع رویه ای تعیین شده است که در شکل زیر که توسط کارشناسان شرکت تدبیر انرژی امید تهیه شده است، این رویه در یک چارت به نمایش در آمده است. در استاندارد API 610 از استاندارد فوق به عنوان استانداری که می بایست به عنوان مرجع برای تصیصح عملکرد بر اساس لزجت سیال مورد نظر قرار گیرد نام برده شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۰۶:۳۶


Emerging advanced technologies to Assess reliability of industrial steam turbine blade design


تکنولوژی های پیشرفته نوظهور برای برآورد قابلیت اطمینان طراحی پره های توربین های بخار صنعتی

 

در فرآیندهای صنعتی گاهی نیاز است تا طراحی های جدیدی برای تجهیزات صنعتی انجام پذیرد. در بعضی موارد معیارهایی که در گذشته برای طراحی مطمین تجهیزات استفاده می شده اند ممکن است دیگر کاربرد نداشته باشند. در این مقاله تکنولوژی هایی که امروزه برای برآورد قابلیت اطمینان پره های توربین های بخار استفاده می گردد بررسی شده اند. 

Download link:

Emerging advanced technologies to Assess reliability of industrial steam turbine blade design
حجم: 1.01 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ تیر ۹۵ ، ۱۸:۴۲

سکوی گازی Troll بلندترین و سنگین ترین سازه ای که بر روی زمین جابجا شده است


سکوی نفتی Troll  یکی از پیچیده ترین پروژه مهندسی جهان می باشد که اجرا شده و هم اکنون در میدان گازی Troll در نروژ توسط شرکت Statoil در حال بهره برداری می باشد. این سکو دارای ارتفاع 472 متر و وزن آن 683600 تن می باشد. این مستند در خصوص این سکو و مهندسی آن می باشد.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۵ ، ۰۶:۵۰
سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۲۳ ق.ظ

انواع خوردگی ها در فلزات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۵ ، ۰۶:۲۳
جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۰۶ ب.ظ

اینترنت اشیاء چگونه کار می کند؟

سسله مباحث اینترنت اشیاء بخش دوم

لینک به بخش اول


اینترنت اشیاء چگونه کار می کند؟


اینترنت اشیاء از اینترنت جدا نمی باشد بلکه تقریبا توسعه و گسترش آن می باشد. "اشیاء" اساس اینترنت اشیاء را شکل می دهند. آنها تقریبا همه چیز هستند – چراغ قرمزها، دماسنج ها، ابزارهای اندازه گیری الکتریکی، تجهیزات کارخانه ها، خودروها، سیستم های پرواز بدون سرنشین ویا حتی گاوها و گوسفندهای درون یک مزرعه. چیزی که یک شئ را جزو اینترنت اشیاء می کند چیپ کامپیوتری و یا قطعه ای مشابه می باشد که درون شئ جاسازی و یا به آن متصل شده باشد و به شئ یک شناسه منحصر بفرد به همراه اتصال به اینترنت بدهد. اشیاء با چنین قطعاتی اغلب "هوشمند (Smart)" خوانده می شوند مانند اندازه گیرهای هوشمند و یا ماشین های هوشمند.

اتصال به اینترنت به اشیاء هوشمند امکان ارتباط برقرار کردن با کامپیوترها و یا دیگر اشیاء هوشمند را می دهد. اتصال اشیاء هوشمند به اینترنت می تواند با استفاده از سیم و یا بدون سیم مانند استفاده از Wi-Fi و یا شبکه موبایل باشد.

به منظور ارتباطات دقیق، هر شئ متصل به اینترنت اشیاء می بایست دارای شناسه ای منحصر بفرد باشد. این موضوع با استفاده از پروتکل آدرس دهی اینترنت IP(Internet Protocol)  انجام می شود. IP عددی است که به هر دستگاه متصل به اینترنت تخصیص داده می شود حال می خواهد یک کامپیوتر، دستگاه موبایل، چاپگر و یا شئی از اشیاء اینترنت اشیاء باشد. این آدرس های IP اطمینان از دریافت و ارسال صحیح اطلاعات توسط شئ را حاصل می کنند.

چه نوع از اطلاعات در اینترنت اشیاء منتقل می شود؟ جواب وابسته به طبیعت شئ می باشد و می تواند ساده و یا پیچیده باشد. به عنوان مثال یک دماسنج هوشمند ممکن است تنها یک حسگر داشته باشد که برای انتقال دمای محیط به مرکز پایش آب و هوا که در جایی دیگر قرار دارد استفاده شود. در مقابل ممکن است یک تجهیز پزشکی بی سیم دارای سنسورهای مختلفی برای انتقال داده هایی مانند دمای بدن، تعداد ضربان قلب، فشار خون و دیگر متغییر ها به یک سرویس ارایه دهنده خدمات پزشکی از طریق کامپیوتر و یا گوشی موبایل باشد.

اشیاء هوشمند می توانند در شبکه های فرمان استفاده شوند. به عنوان مثال سیستم های کنترل صنعتی می توانند فرآیند تولید را براساس ورودی هایی از اشیاء اینترنت اشیاء و کاربران انسانی تنظیم کنند. اتصال به شبکه این اجازه را می دهد تا عملکرد ها به صورت "بلادرنگ (Real time)" و تقریبا آنی انجام گیرد.

 

اشیاء هوشمند می توانند سیستمی را شکل دهند که اطلاعات و فرامین را مابین خود انتقال دهند، معمولا با هماهنگی با کامپیوتری که به آن متصل هستند. این نوع ارتباط استفاده از سیستم های هوشمند را در خانه ها، وسایل نقلیه، کارخانه ها و حتی تمامی شهر ها ممکن می سازد.

سیستم های هوشمند اجازه اتوماسیون و کنترل از راه دور بسیاری از فرآیند ها را فراهم می کند. یک خانه هوشمند می تواند امکان کنترل از راه دور روشنایی، سیستم امنیتی، تهویه مطبوع و لوازم خانه را فراهم کند. در شهر هوشمند سیستم حمل و نقل هوشمند امکان  ارتباط وسایل نقلیه با هم و مسیر ها را به منظور تعیین سریع ترین راه به مقصد و جلوگیری از ترافیک را فراهم می آورد و چراغ های راهنمایی می توانند بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از دوربین ها و دیگر حسگر ها تنظیم گردند.

خانه ها می توانند به صورت اتوماتیک مصرف برق خود را بر اساس اطلاعاتی که از دماسنج ها و حسگر ها دریافت می کنند تنظیم کنند. کاربرد صنعتی اینترنت می تواند به شرکت ها امکان پایش سیستم تولید و تنظیم فرآیندها و کنترل از راه دور ماشین آلات و سنکرون کردن عملکرد ماشین ها، بررسی موجودی کالا و زنجیره تامین و انجام دیگر کارها را بدهد.

اتصال و ارتباط اینترنت اشیاء می تواند در محدوده وسیعی از اشیاء و شبکه ها استفاده شود و می تواند فرآیند هایی را که در گذشته به صورت جدا از هم بودند را به یک سیستم یکپارچه تبدیل کند. این سیستم های یکپارچه می تواند اثر اساسی بر روی خانه ها و جوامع، کارخانه ها و شهرها، و تمامی بخش های اقتصاد هم در مقیاس محلی و هم در مقیاس جهانی داشته باشد.



منبع:

 The Internet of Things: Frequently Asked Questions, Eric A. Fischer, Senior Specialist in Science and Technology, October 13, 2015, Congressional Research Service

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ تیر ۹۵ ، ۲۰:۰۶
چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۳ ق.ظ

بهره برداری از انرژی خورشیدی تولید شده در فضا

بهره برداری از انرژی خورشیدی تولید شده در فضا

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ تیر ۹۵ ، ۰۴:۲۳