شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۳۵ ب.ظ

بزرگترین ایستگاه پمپاژ سیلاب جهان

بزرگترین ایستگاه پمپاژ سیلاب جهان


ایستگاه تخلیه سیلاب West Closure در نیواورلئان امریکا بزرگترین ایستگاه پمپاژ تخلیه سیلاب جهان می باشد. این ایستگاه در مجموعه ای قرار گرفته است که به منظور کنترل سیلاب های ناشی از طوفان های شدید ساخته شده است. ساخت این مجموعه از سال 2009 آغاز شد و در سال 2012 خاتمه یافته است. در هنگام طوفان این ایستگاه پمپاژ می بایست حدود دو میلیون مترمکعب در ساعت آب را از پشت مجموعه به خارج آن پمپاژ کند. این کار بر عهده 11 عدد پمپ عمودی جریان محوری می باشد که محرک هریک از آنها دیزلی با توان حدود 4100 کیلووات می باشد.

این فیلم به مشخصات پمپ ها و مراحل ساخت این ایستگاه های پمپاژ می پردازد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۳۵
شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۶ ب.ظ

معرفی نحوه عملکرد موتورهای احتراق داخلی Duke

معرفی نحوه عملکرد موتورهای احتراق داخلی Duke



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۴۶

سیستم انقلابی و نوآورانه شرکت سولزر برای کنترل سرعت پمپ

 

شرکت سولزر سیستم الکترومکانیکی جدیدی را برای کنترل سرعت پمپ ها معرفی کرده است، که با ترکیبی از گیربکس ها و سیستم های الکتریکی یک مجموعه تغییر و تنظیم دور با راندمان بسیار بالا را فراهم می کند.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۶ ، ۱۵:۴۲
دوشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۰۵ ب.ظ

لافصلنامه McKinsey Quarterly 2017 No. 1

فصلنامه McKinsey Quarterly 2017 No. 1


در این شماره فصلنامه مکنزی به اثر تحولات دیجیتال بر روی شرکت ها و کسب و کارها پرداخته می شود. نیروی های ناشی از دیجیتال شدن جهان به شدت در حال افزایش می باشند مقالات این شماره در خصوص تحقیقات جدیدی می باشند که نشان می دهند چگونه فضای دیجیتال در حال اعمال فشار بر روی کسب و کارها می باشد و چه فرصت های جدیدی را فراهم می کند. از طریق ترکیبی از مطالعه داده ها، تحلیل های آماری پیچیده و مدل سازی نشان داده می شود که تکنولوژی دیجیتال هنوز به اندازه ای که ما فکر می کنیم در بسیاری از بخش ها نفوذ نکرده است. همچنین در این شماره مقالات و نوشته هایی از افرادی پیشروی دنیای دیجیتال ارایه شده است.

شرکت McKinsey & Company ،شرکتی چند ملیتی است که در زمینه مشاوره مدیریتی فعالیت می کند. این شرکت تحلیل های کمی و کیفی را به منظور ارزیابی تصمیمات مدیریتی انجام می دهد.حدود هشتاد درصد از بزرگترین شرکت های جهان تا کنون در موارد مختلف از خدمات مشاوره ای این شرکت استفاده کرده و یا می کنند. که این مشاوره ها به عنوان معتبرترین خدمات مشاوره مدیریتی جهان شناخته شده اند. این شرکت فصلنامه McKinsey Quarterly را منتشر می کند، که در آن بر روی مباحث مدیریتی و تئوری های سازمانی تمرکز شده است.

برای دریافت  شماره اول سال 2017 این فصلنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید

Down load Link:

McKinsey_Quarterly_Q1_2017
حجم: 3.27 مگابایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ فروردين ۹۶ ، ۱۴:۰۵
يكشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۴۴ ق.ظ

آینده اتوماسیون در جهان

آینده اتوماسیون در جهان


پیشنهاد ویژه ما برای مطالعه


گزارشی بسیار جالب از شرکت مکنزی در خصوص آینده اتوماسیون و اثر آن بر نیروی کار انسانی و اقتصاد جهانی همراه با بررسی آخرین تکنولوژی های روز دنیا در این خصوص


اتوماسیون ایده ای بوده است که برای بیش از یک قرن موضوع داستان های علمی تخیلی  نویسندگان وآینده شناسان بوده است. ولی امروزه دیگر این موضوع داستان نیست چون شرکت ها به صورت گسترده ای در حال استفاده از ربات ها در خطوط تولید خود هستند. امروزه تکنولوژی دوران جدیدی از اتوماسیون را ایجاد کرده که در آن ماشین ها انعطاف پذیرتر و با هوش تر هستند. در حال حاضر هر روزه کارهای بیشتری از کارهایی که انسانها انجام می دادند به ماشین ها سپرده می شود. در این راستا سوالات بسیاری نیز ایجاد می شود. اتوماسیون چگونه  محل های کار را متحول خواهد کرد؟ تاثیر آن بر روی استخدام و اشتغال انسان ها چگونه خواهد بود؟ و چگونه بر اقتصاد و بهروری نیروی کار جهانی اثر خواهد گذاشت؟

این گزارش شرکت مکنزی به عنوان بخشی از تحقیقات جهانی این شرکت بر روی اثر تکنولوژی در جوامع و اقتصاد می باشد.

شما را به خواندن این گزارش جذاب دعوت می کنیم.

لینک دانلود:


A FUTURE THAT WORKS: AUTOMATION, EMPLOYMENT,AND PRODUCTIVITY- JANUARY 2017




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۴۴
شنبه, ۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸ ق.ظ

آشنایی با علم بیونیک

آشنایی با علم بیونیک

 

 

 

بیونیک در لغت به معنای ( زیستار شناختی) یا  به کار گیری اندام های  ساختگی  طبیعت  است. در ابتدا بیونیک به بررسی ماشین هایی که براساس سیستم های زنده طراحی و ساخته شده بودند می پرداخت ؛ به عبارتی می توان گفت بیونیک هنر به کارگیری دانش سیستم های زنده در حل مسائل فنی است.

 

 

تقلید از طبیعت مزایای بسیاری دارد. فرض کنیم هر جاندار کنونی محصول چندین میلیون سال تکامل است. در این فاصله زمانی طبیعت هر چه را که با هدف ویژه اش سازگاری نداشته از بین برده است که از این تجربه ارزشمند می توان با مطالعه فرآیند تکامل مکانیسم های جدید فناوری را از روی موجودات زنده نسخه برداری کنیم.

 

 

امروزه بیونیک تنها به سازوکار نظام هایی که برپایه ی سیستم های زنده اند نمی پردازد بلکه به تحلیل هر الگوی کاربردی موجود در طبیعت که قابلیت بر آوردن نیازهای ما و حل مسائل فنی را داشته باشد، عنایت دارد. مطالعات بیونیک در علوم کامپیوتر، زمینه‌های مطالعاتی دیگری نظیر سلول‌های عصبی مصنوعی، شبکه‌های عصبی مصنوعی، محاسبات تکاملی یا هوش محاسباتی و هوش جمعی را ایجاد کرده است. این اصول در طراحی سیستم‌های پردازش اطلاعات به‌‌کار گرفته می‌شود.

 

 

تقریبا می‌توان نحوه‌ الهام‌گیری از طبیعت را به سه سطح تقسیم‌بندی کرد:

 

 

تقلید روش‌های طبیعی در تولید

 

 

تقلید از مکانیسم‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند.

 

 

مطالعه‌ ساختارهای اساسی از رفتارهای اجتماعی موجودات زنده

 

 

 

 

در ادامه نیز تعدادی فیلم از ربات های بسیار فوق العاده ای که با الهام از طبیعت ساخته شده اند را  به اشتراک گذاشته ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۰۸

فیلم نحوه مونتاژ پمپ تزریق CO2 ساخت شرکت جنرال الکتریک

 

 

این پمپ بر اساس استاندارد API610 طراحی شده است و برای تزریق CO2 در مخازن نفت می تواند استفاده شود.

 

 

فشار خروجی این پمپ 550 بار  می باشد و دبی آن تا 1500 متر مکعب بر ساعت می باشد. دور کاری این پمپ 7500 دور بر دقیقه می باشد.

 

 

 

شرکت جنرال الکتریک این پمپ را در خط تستی که برای تست با CO2  طراحی شده است تست می کند.

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۹

در این فیلم شرکت جنرال الکتریک یکی از خاص ترین پمپ های تولیدی خود که بر اساس استاندارد API610  طراحی و ساخته شده است و برای تزریق CO2 در مخازن نفت استفاده می شود را معرفی می کند.

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۶