شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۵۴ ب.ظ

Overhung pumps

دوره کامل آموزش پمپ های API610  (پمپ های فرآیندی)- بخش چهار

در این گروه از پمپها پروانه پمپ در یک انتهای محور قرار می‌گیرد. یاتاقان بندی محور در یک سمت آن است و می‌توان گفت که محور حالت تیر یک سرگیردار را دارد. در شکل زیر نمودار تقسیم بندی این گروه از پمپها نشان داده شده است.


همانطور که مشاهده می‌شود نحوه تقسیم بندی این پمپها به ترتیب براساس نوع کوپلینگ جهت قرار گیری (افقی و یاعمودی) و نحوه نصب می‌باشد.

دو حالت کوپلینگهای انعطاف پذیر و صلب در مبحث کوپلینگ‌ها توضیح داده میشود. به حالتی که در آن پروانه مستقیماً بر روی محور محرک نصب می‌شود Colsed Coupled گفته می‌شود.

محدوده توان پمپهای Overhung تاkw 375 (hp 500) می‌باشد. برای توانهای بالاتر از پمپهای Between Bearing استفاده می‌شود.

پمپهای افقی Overhung به دو صورت Foot Mounted و Centerline Mounted هستند. معمولاً هنگامی که دمای سیال پمپ شونده بالاست برای جلوگیری از ایجاد ناهمراستایی بین محور پمپ و محور محرک از ساختار Centerline Mounted استفاده می‌شود.

در پمپهای عمودی در خط (Vertical In Line) بر اثر وارد شدن نیرو و ممان به نازلها بین محور پمپ و محور محرک ناهمراستایی رخ نمی‌دهد. پوسته این پمپها باید مقاومت بیشتری در برابر بارها و ممانهای وارد به نازل نسبت به پمپهای افقی داشته باشند. این پمپها به آسانی بر روی خط لوله نصب می‌شوند و نیازی به ایجاد پی برای نصب پمپ ندارند. حالت عمودی این پمپها موجب می‌شود که جای کمتری اشغال کنند.

در پمپ OH6 از جعبه دنده افزایش دهنده سرعت استفاده شده است که به صورت یکپارچه با پمپ می‌باشد. این جعبه دنده موجب افزایش سرعت چرخ پمپ می‌شود. در این پمپها می‌توان با دبی نسبتاً پایین ارتفاع پمپاژ بالایی بدست آورد. در پمپهای با سرعت بالا از ایندیوسر در مقابل چرخ پمپ استفاده می‌شود. در این حالت باید توجه داشت که پمپ در خارج محدوده طراحی کار نکند.

 


  • پمپ OH1


پمپ OH2




پمپ OH3



پمپ OH4


پمپ OH5


پمپ OH6



منابع عکس ها:

عکس های پمپ های فوق به جز پمپ OH6 از محصولات شرکت Flowserve می باشند. عکس پمپ OH6 از محصولات شرکت Sundyne می باشد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی