شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۸ ب.ظ

آماده ­سازی محل نصب

آموزش نصب پمپ های سانتریفوژ - بخش 2


آماده ­سازی محل نصب

الف) محافظت در برابر محیط

تا حد امکان باید پمپ و تجهیزات آن در برابر مواد خارجی مانند گرد و خاک، شن، ماسه و تابش خورشید محافظت شوند و پوشش­های مناسب برای آنها فراهم گردد. با توجه به سیال پمپ شونده شاید نیاز به تجهیزات گرمایشی و یا سرمایشی باشد فراهم آوردن این تجهیزات باید در محیط مدنظر قرار گیرد.

اگر هنگام خاموش بودن پمپ امکان یخ­زدگی سیال درون پمپ بر اثر دمای محیط وجود داشته باشد باید سیال درون پمپ تخلیه شود و یا از کویل­ها و سیم­های گرم کننده و یا پوشاندن پمپ با عایق مناسب استفاده شود.

استفاده از روش­های محافظتی باید براساس دستورالعمل­های سازنده و با توجه به نوع سیال پمپ شونده انجام گیرد.

 

ب) نیازمندیهای پی

پی باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند ارتعاشات را جذب کند و تکیه­گاهی صلب و دائم برای شاسی فراهم کند. حفظ هم­راستایی اجزایی که به صورت انعطاف­پذیر به هم جفت شده­اند توسط پی نکته بسیار مهمی است. پی باید بر روی بستری محکم و مناسب بنا شود تا عملکرد مناسبی داشته باشد.

 

ج) دسترسی برای تعمیر و نگهداری

محل نصب پمپ و تجهیزات باید به گونه­ای باشد تا فضای لازم برای انجام سرویس­های نگهداری و تعمیرات برای پرسنل فراهم شود. فضای کافی مناسب برای نصب تجهیزات بالابر و فاصله­های مناسب برای انجام کارهای تعمیراتی باید فراهم شود.

 

د) محل دستگاه

خطوط پمپاژ باید به گونه­ای طراحی شوند تا محل پمپ در جایی قرار گیرد که لوله­های مکش و رانش آن به اندازه کافی کوتاه و مستقیم باشند تا از ایجاد آشفتگی در جریان ورودی و افت فشار در خطوط لوله جلوگیری شود. و هرگاه که ممکن است خط مرکز پمپ باید در زیر سطح سیال مخزن مکش قرار گیرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی