شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۱ ب.ظ

نصب (Installation)

آموزش نصب پمپ های سانتریفوژ - بخش 1

 

مقدمه

نصب درست و مناسب پمپ و تجهیزات آن و انجام مراقبت­ها و سرویس­های لازم در فواصل زمانی مناسب موجب افزایش بهره­وری و طول عمر مفید تجهیزات پمپاژ خواهد شد. پمپ­ها دارای طراحی­های مختلف و کاربردهای متفاوتی هستند و مسائل مطرح شده در این بخش به صورت کلی می­باشد و برای هر پمپ باید مطابق روش­های مندرج در دستورالعمل­های سازنده عمل شود.

باید به این نکته توجه شود که در بسیاری از موارد عملکرد نامناسب واحد پمپاژ بر اثر عدم دقت لازم هنگام عملیات نصب می­باشد.

اگرچه روش­های متفاوتی برای نصب واحدهای پمپاژ وجود دارد ولی هنگام نصب هر واحد باید به دقت از دستورالعمل­ها سازنده که به همراه پمپ ارسال می­گردد پیروی شود و هرگونه انحراف از این دستورات باید براساس تجربه و دانش کافی مهندسی انجام گیرد. معمولا قبل از نصب اعمال زیر انجام می­گیرد.

 

الف) بازرسی تجهیزات

هنگامی که تجهیزات تحویل گرفته می­شوند، قبل از باز کردن، بسته­بندی تجهیزات باید کنترل شود و در صورت مشاهدة هرگونه آسیب­دیدگی مراتب به تأمین­کنندة ‌تجهیزات اطلاع داده شود. تجهیزات دریافتی باید با لیست­های خرید مطابقت داده شده و در صورت وجود کمبود، موارد مربوطه گزارش گردد.

 

ب) انبار کردن

در صورتی که تجهیزات بلافاصله بعد از تحویل­گیری نصب نشوند، باید در شرایط مناسب نگهداری شوند تا از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری شود. انبار کردن تجهیزات معمولا به دو صورت کوتاه مدت و بلندمدت انجام می­گیرد.

 

 

انبار کردن کوتاه مدت

بسته­بندی پمپ­ها و تجهیزات آنها برای حمل دارای قابلیت لازم برای انبار کردن به مدت کوتاه در محیطی پوشیده، خشک و دارای تهویه می­باشد. در صورت نیاز به نگهداری پمپ و تجهیزات آن در فضای غیرسرپوشیده این شرایط باید از سوی خریدار اعلام گردد تا سازنده
بسته­بندی­ها را مطابق شرایط نگهداری تهیه کند.

هنگام انبار کردن تجهیزات باید از محافظت یاتاقانها و کوپلینگ­ها در برابر ورود ذرات خارجی مطمئن شد.

 

انبار کردن بلند مدت

اگر پیش­بینی می­شود، نگهداری تجهیزات قبل از نصب برای مدت زمان طولانی می‌باشد باید سازنده آگاه شود تا محافظت­های لازم را به عمل آورد. در صورت لزوم باید سطوح یاتاقانها،
آب­بندی و سطوح ماشینکاری شده با محافظ­های مناسب پوشش داده شوند. توصیه می­شود پمپ و موتور آن در فواصل زمانی مناسب چرخانده شوند تا از صدمه دیدن یاتاقانها و یا گیرپاژ پمپ و موتور جلوگیری به عمل آید.

 

ج) تمیز کردن قبل از نصب

قبل از نصب تمامی قطعات مجموعه باید تمیزکاری شوند و ضدزنگ­ها و مواد محافظ از روی فلنج­ها، محور و سطوح کوپلینگ پاک شوند.

 

د) چیدن تجهیزات برای نصب

هنگام خالی کردن تجهیزات از روی ماشین حمل باید از دستگاههای بالابر مناسب استفاده شود. در صورت عدم وجود دستگاه بالابر باید بسته­ها را روی سطح شیب­داری به آرامی لغزاند و آنها را به پایین انتقال داد. از پایین انداختن تجهیزات باید اجتناب شود.

بعد از تخلیه، تجهیزات و قطعات روی سطوح تمیز قرار داده می­شوند و با لیست­های خرید و سفارش مطابقت داده می­شوند تا از دردسترس بودن تمامی آنها اطمینان حاصل گردد. تمامی وسایل محافظتی و بسته­بندی­ ها قبل از شروع عملیات نصب باید باز شده و از محیط  خارج شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی