شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

بررسی نکات مهم ویرایش 12 استاندارد API610 و 


تفاوت های آن با ویرایش 11- بخش پنجم

 

لینک به بخش قبلی

مواد (Material)

تغییراتی نسبت به پیوست های مواد ویرایش یازده برای راهنمای انتخاب کلاس مواد، مواد و مشخصات مواد برای قطعات پمپ ها پیشنهاد شده است. تغییرات کلیدی شامل موارد ذیل می باشند:

·        کلاس های مواد چدن I-1و I-2 حذف شده اند، زیرا که سازندگان پمپ های API مدتی است چدن استفاده نمی کنند، ممکن است در آینده برای پمپ های استاندارد ANSI هم این موضوع رخ دهد.

·        تعریف آب جوش  (Boiling water) و آب فرآیندی (Process water) بر حسب محدوده های دما باز تعریف شده است در حالی که کلاس موادC-6  جایگزین کلاس موادI-1 و I-2 شده است.

·        برای محور در  کلاس مواد S-6 از 12%Chrome استفاده می شود.

·        به دلیل کاربرد کم چدن و Ni-resist برای قطعات داخلی کلاس مواد S-1 و S-3 حذف شده اند.

·        فشار تفاضلی بر قطعه سایشی برای قطعات غیرفلزی سایشی حذف شده است.

·        CA15 برای پروانه حذف شده و از CA6NM به منظور بهبود قابلیت ریختگی، جوش پذیری و اینکه مقاومت بیشتری در برابر ترک خوردگی دارد استفاده می شود. ( همانگونه که اکنون در ویرایش یازده برای پوسته لازم است)

در اتصالات کمکی به پوسته، برای کلاس مواد C-6 تا دمای 260 درجه سانتی گراد از لوله های با جنس 316L  و برای دماهای بالاتر از Inconel 625 استفاده می گردد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی