شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

آشنایی با انجمن ملی حفاظت از آتش  (National Fire Protection Association)

 

انجمن ملی حفاظت از آتش  (National Fire Protection Association)که به اختصار NFPA نامید می شود انجمنی است غیر انتقاعی و جهانی که در سال 1896 توسط گروهی از شرکت های بیمه ای به منظور استاندارد سازی بازار رو به رشد سیستم های اسپرینکلر  در آمریکا بنیان گذاشته شد. محدوده کاری NFPA از سیستم های اسپرینکلر و اطفاء حریق آغاز شد و سپس به سیستم های برقی و دیگر جنبه های طراحی و ساخت ساختمان توسعه پیدا کرد.

اعضاء اولیه به شرکت های بیمه ای محدود بودند و در آن نماینده ای از دیگر صنایعی که این انجمن به دنبال کنترل آنها بودند حضور نداشت. این رویه در سال 1904 تغیر پیدا کرد و افراد دیگر صنایع در تهیه استاندارها  و کد های NFPA شرکت داده شدند. در سال 1905 دپارتمان آتش نشانی شهر نیویورک اولین دپارتمان آتش نشانی بود که در NFPA نمایند داشت. در حال حاضر بسیاری از دپارتمان های آتش نشانی، سازندگان تجهیزات، شرکت های بیمه ای اتحادیه ها، انجمن های مهندسی در این انجمن نماینده دارند. تعداد اعضا این انجمن در سراسر جهان در حال حاضر 65 هزار نفر می باشد.

این انجمن در سایت خود ماموریت سازمانی خود را اینگونه تعریف می کند:

ما به حفظ جان انسانها و کاهش تلفات با استفاده از اطلاعات، دانش و عشق و علاقه کمک می کنیم.

استاندارها و کد ها

در سایت این انجمن در خصوص کدها و استاندارهای NFPA این گونه آمده است:

سازمان NFPA به طور کلی به عنوان سازمان کدها و استاندارها شناخته می شود، اینها ستون فقرات کاری هستند که ما انجام می دهیم و همیشه نیز خواهند بود. ماموریت ما فراهم کردن اطلاعاتی و دانشی است که شما برای انجام درست کار خود محیط متغییر امروزه نیاز دارید. بیش از 300 کد و استاندارد برای کاهش ریسک و اثر آن تدوین شده است. این استاندارها با ایجاد معیار های برای بنا، فرایند، طراحی، خدمت و نصب در سراسر جهان طراحی شده اند. بیش از دویست کمیته تخصصی ایجاد کدها و استانداردهای فنی، متشکل از شش هزار داوطلب می باشند که این متخصصان به پیشنهادات و ویرایش های استاندارها و کد ها در فرایند بررسی اعتبار آنها رای می دهند.

این انجمن علاوه بر موارد فوق فعالیت ها گسترده ای نیز در زمینه آگاه سازی های عمومی برای تمامی سنین، آموزش های تخصصی و تحقیقات دارد. در خصوص فعالیت های تحقیقاتی آن به موارد زیر می توان اشاره داشت:

·        بخش آنالیز و تحقیق آتش

·        بررسی سوانح آتش سوزی

·        بنیاد تحقیقات حفاظت در برابر آتش

·        کتابخانه چارلز مورگان که از بزرگترین کتابخانه های دانش آتش در جهان می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی