شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۳۶ ب.ظ

استاندارد نگهداری و تعمیرات BS 3811

استاندارد نگهداری و تعمیرات BS 3811

 

این استاندارد بریتانیایی تحت نظارت مدیریت کیفیت و کمیته استانداردهای آماری آماده شده است. ویرایش قبلی BS 3811 در سال 1974 منتشر شد و شامل 47 مورد وتعاریف آنهاست. در دومین بازنگری از این استاندارد،توجه به توسعه در هر دو جنبه ملی و بین المللی در اصطلاحات فنی(ترمینولوژی) جلب شده است. نه تنها فقط در نگهداری و تعمیرات بلکه در بین موضوعات مرتبط با زمینه تروتکنولوژی نیز این پدیده رخ داده است. این پدیده بیان نمی کند که بخش های غیر نگهداری و تعمیرات(نت) باید جامع باشند، بلکه فراتر از آن، آنها باید شامل بعضی اصطلاحات خاص که مدیر نت ممکن است با آن در ارتباطاتش با قواعد دیگر مواجه شود، باشند؛ این قبیل ارتباطات به عنوان لازمه تروتکنولوژی مطرح شده است. بازنگری جدید استاندارد بریتانیایی جایگزین BS 3811(1974) شده است.

در راستای استانداردسازی اروپایی و ملی این فرصت ایجاد شده است تا بعضی از اصطلاحات و تعاریف­شان را از فرهنگ لغات فنی EOQC(5th Edition;1981) بگیرند که شبیه به BS 4778(1979) است. همچنین این اصطلاحات برای بعضی قالب ها به عنوان REHVA,IMEKO and EFNMS بکار گرفته می­شوند.

همچنین به توسعه های جدید از فرهنگ لغات نگهداری و تعمیرات توسط سازمان های استانداردسازی فرانسه و آلمان غربی، توجه شده است.

برای کمک به استفاده کنندگان از این لغت نامه فنی،یک "ستون منبع" اضافه شده تا استفاده کننده را قادر سازد تا به سندی که برای آن تعریف وجود دارد،رجوع کنند.در بعضی از قسمت های این لغت نامه فنی،تعاریف از استانداردهای دیگر گرفته و ترکیب شده تا یک تعریف کامل را شکل دهد.

این سند در یک شکل ساختار یافته از موارد و تعاریف ارائه و طراحی شده تا به مدیران نت در زمینه ارتباطات تروتکنولوژی کمک میکند. شامل: قابلیت اطمینان- کنترل کیفیت- کنترل هزینه- گفت وگوی انرژی و اطلاعات و برنامه های کامپیوتری.


متن اصلی استاندارد BS 3811(1974) را می توانید از لینک زیر دانلود نمایید.

Download link:

BS 3811-1984 Glossary of maintenance management terms in terotechnology
حجم: 2.46 مگابایت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی