شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۵۱ ق.ظ

آشنایی با استاندارد API 610

دوره کامل آموزش پمپ های API610  (پمپ های فرآیندی)- بخش یک

حداقل نیازمندیهای پمپهای سانتریفوژ صنایع پتروشیمی, پمپهای صنایع شیمیایی که شرایط کار آنها سخت است (Heavy Duty) , پمپهای صنایع گاز و پمپهای بازیافت توان هیدرولیکی (Hydraulic Power Recovery Turbine), در استاندارد API 610 مشخص شده است.

این استاندارد نتیجه گردآوری دانش و تجربه سازندگان و کاربران پمپهای سانتریفوژ است. از شرکت های ذیل می توان به عنوان شرکت هایی که کارشناسان و مدیران آنها در تدوین این استاندارد سهیم بودند نام برد:

Bechtel, Fluor, KBR, Shell, Valero, BP, Marathon Petroleum, Chevron, ConocoPhillips, Petrobras, Aramco, Total, Repsol, Dow, Engridge, Clydeunion,CPC, Ebara, Flowserve, Floway, ITT-Goulds, Ruhrpumpen, Sulzer, Sunstrand, Weir, Samsung, Blackmer, Lawrence, Nikkiso, Nuovo Pignone, MHI, SBEC, European Sealing, Centrifugaltech, ABS pumps, Rexnord, Intelliquip, MHI.

 

هدف این استاندارد تعیین مشخصات دقیق مورد درخواست خریدار برای تسهیل فرآیند تولید است. که نتیجه آن تولید پمپی مناسب و دارای شرایط لازم برای به کارگیری در صنایع شیمیایی, پتروشیمی و گاز می‌باشد.

هدف اولیه استاندارد API 610 ایجاد حداقل نیازمندیهای مکانیکی ثابتی است که در پمپهای تحت پوشش این استاندارد باید اعمال شود. محدودیت‌هایی که این استاندارد اعمال می‌کند به عنوان امتیاز این استاندارد محسوب می‌شود. در تمامی مراحل طراحی, به کارگیری و کار تجهیزات صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین سازنده و کاربر پمپ باید روشهای جدید برای بهبود مصرف انرژی را در تمامی مراحل به طور جدی پیگیری کنند و روش های جایگزین که موجب بهبود مصرف انرژی می شود , بررسی و مد نظر گرفته شود. به ویژه هنگامی که پیشنهادی برای خرید تجهیزات جدید تهیه می‌شود. هنگام خرید تجهیزات هزینه‌هایی که در طول عمر تجهیزات صرف می‌شود (مانند هزینه انرژی مصرفی) باید ارزیابی شود.

در بعضی موارد لازم است که خریدار بعضی از جزییات و جنبه‌های تجهیزات را تعیین کند. در این استاندارد تغییراتی که ممکن است خریدار انجام دهد به رسمیت شناخته شده است ولی باید توجه شود که این تغییرات حذف, اصلاح و یا تقویت بخشهایی از استاندارد یا به صورت تکمیلی انجام شود و نه اینکه استاندارد باز نویسی شود.

استانداردهای API برای کمک به تامین تجهیزات و مواد استاندارد انتشار یافته‌اند و این استاندارد استفاده از استانداردهای دیگر را منع نمی‌کند.

پمپهایی که با شرایط استاندارد API طراحی و ساخته می‌شوند. بسیار پرهزینه هستند. پمپهای API برای کارهایی به کار می‌روند که مساله اطمینان پذیر و امنیت کاری در اولویت قرار دارد و هزینه مساله‌ای ثانویه است. ولیکن باید توجه داشت که این هزینه بالا در مرحله خرید تجهیزات بوده و در صورتی که هزینه طول عمر تجهیز (Life cycle cost) با توجه به مواردی مانند هزینه های تعمیرات، عملکرد، خوابیدن خط ناشی از تعمیرات پمپ و دیگر عوامل موثر  لحاظ شود  پمپ های ساخته شده تحت این استاندارد به دارای صرفه اقتصادی می باشند.

برای آشنایی با عوامل موثر در Life cycle cost به مقاله زیر مراجعه نمایید.

دریافت فایل
عنوان: Pumps life cycle cost
حجم: 673 کیلوبایت
توضیحات: A GUIDE TO LCC ANALYSIS FOR PUMPING SYSTEMS

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی