شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۶ ب.ظ

رینگ‌های سایشی (Wear rings)

دوره کامل آموزش پمپ های API610 (پمپ های فرآیندی) - بخش سیزده


رینگ‌های سایشی (Wear rings)

 

·         رینگهای سایشی باید بر روی پوسته پمپ نصب شوند.  بر روی پروانه می توان هم از رینگ سایشی استفاده نمود ویا اینکه بر روی خود پروانه سطح  در تماس با رینگ سایشی پوسته را عملیات سطحی نمود و آن را به عنوان سطح سایشی در نظر گرفت.

·         به جز در حالتی که سختی سطح تماس رینگها بیشتر از 400 برینل است، سختی سطح تماس رینگها باید به اندازه 50 برینل با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

·         رینگهای سایشی با انطباق پرسی در محل نصب می‌شوند و با استفاده از پین‌های قفل کنند، پیچ ویا خال جوش در محل محکم می‌شوند.

·          Ruining Clearances : طبق این استاندارد برای تعیین Clearances مورد نیاز مواردی مانند دمای پمپاژ, شرایط مکش و مشخصات سیالی پمپ شونده باید در نظر گرفته شود. اندازه Clearances باید به اندازه کافی باشد تا در شرایط ویژه کاری پمپ گریپاژ نکند. حداقل اندازه Clearances مورد نیاز برای قطرهای مختلف اجزاء دوار در جدول 6آورده شده است. برای چدن, برنز, فولادهایی سختکاری شده و موادی که مقدار سایش در آنها کم است از مقادیر جدول 6 استفاده می‌شود. برای موادی که مقاومت به سایش آنها کمتر است و همچنین دماهای بالاتر از 260C است، مقدار 125mm    به مقادیر مندرج در جدول 6 اضافه می گردد.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی