شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

 

Using integrated solutions as market-shaping/market-driving strategy in oil industry

استفاده از "راه حل یکپارچه" به عنوان استراتژی شکل دهنده بازار و هدایت کننده  بازار در صنعت نفت


این پژوهش به عنوان تز پایانی دوره MBA در یکی از دانشگاه های مطرح اروپایی ارایه شده است. که متن آن به صورت بخش بخش در اینجا به اشتراک گذاشته می شود.  همچنین سعی بر این خواهد بود که متن مقالاتی که در این پژوهش به آنها ارجاع شده نیز آورده شود.

 

بخش اول - چکیده

این مطالعه  امکان استفاده از" راه حل یکپارچه" به عنوان استراتژی شکل دهنده بازار و هدایت کننده بازار در صنعت نفت را بررسی می کند. این تحقیق مباحث " راه حل یکپارچه "، هدایت کننده بازار/شکل دهنده بازار می پردازد و امکان بکارگیری " راه حل یکپارچه " را به عنوان عامل شکل دهنده بازار بررسی می کند. در جهان غیرقابل پیش بینی و غیر قطعی امروزه دیگر ابزارهای سنتی تدوین استراتژی به کار نمی آیند. در این پژوهش نگرش و ابزارهای جدید تدوین استراتژی ارایه شده است.

ایده شکل دادن به بازار موفق ترین رویکرد در میان گستره وسیعی از ابزاری هایی است که در هنگام وجود عدم قطعیت بالا پیشنهاد می گردند. همچنین تکامل (evolution) در بازاریابی از دیدگاه کالا- غالب   (goods-dominant) به خدمت-غالب (service-dominant) معرفی شده است. تکاملی که موجب شده تا شرکت های سازنده  به" راه حل یکپارچه " روی آورده تا با ایجاد تمایز کردن ازطریق ارتباط با مشتریان، رضایت مشتریان و وفاداری آنها به سود های بالاتری دست یابند به ویژه در زمانی که کالاهای مشابه در بازار زیاد می شود.

. در تحقیق انجام شده برای درک موضوعات مربوط به اعمال استراتژی هایی که در " راه حل یکپارچه " در بازار مد نظر دخیل هستند، این مطالعه درگیر تحقیقی اولیه شده است.

نتایج نشان داد که برای شکل دادن به بازار به منظور اینکه بازار به جای درخواست  صرف کالا ، " راه حل یکپارچه" را نیز درخواست کند، می بایست بازار را به سمت مفاهیم هزینه طول عمر، مهندسی ارزش و قابلیت اطمینان و اهمیت آنها در افزایش ارزش مشتری در صنعت نفت و گاز سوق داد



 تعریف راه حل یکپارچه (Integrated solution).: به مجموعه ای از محصولات، خدمات و نرم افزارها که می توانند مشکل مشخصی از  مشتری را حل کنند "راه حل یکپارچه" گفته می شود. "راه حل یکپارچه " پیشنهادی گسترده و پیچیده است که نه تنها بر یکپارچگی فنی تمرکز دارد بلکه بر تمامی شرایط استفاده محصول نیز تمرکز دارد.



1-Abstract

This study examines the possibility of using solutions as market-shaping/market-driving strategy in oil industry. The research refers to a range of literature about solutions, market-driving/market-shaping and if solutions can be employed as a market-shaping strategy. As traditional strategy tools are not applicable in new uncertain world, new outlook to strategy making involving new tools are presented.

The idea of shaping the market have been the most successful approach among a variety of strategic postures, moves and tools suggested in face of high levels of uncertainty. Furthermore, the evolution in the marketing from a goods-dominant view to a service-dominant view is revealed; an evolution which caused manufacturing companies to shift to “solutions”, to differentiate via customer relationship, customer satisfaction and loyalty to achieve higher margins and expand revenues especially when tangible products approach commodity status. In search for understanding the issues concerning implementing the strategy involving solutions in focal market the study has engaged in a primary research-employing an interpretive methodology. The results show that to shape the market to request solutions instead of just tangible goods, the focus should be on transforming the market around concepts of life cycle costs, value engineering and reliability and their importance in increasing customer value in the oil industry.


لینک ادامه مطلب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی