شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

 

بررسی نکات مهم ویرایش 12 استاندارد API610 و 


تفاوت های آن با ویرایش 11- بخش سوم


لینک به بخش قبلی


این مقاله با عنوان انگلیسی Preview of API 610 12th Edition توسط  Roger L. Jonesرییس کمیته تدوین استاندارد API610 و Frank Korkowskiمدیر بازاریابی بخش آموزش شرکت Flowsever در سی امین سمپوزیسیوم بهره برداران پمپ و چهل و سومین سپوریسیوم توربوماشین در سال 2014 در تگزاس امریکا ارایه شده است. در این مقاله مروری بر نکات بر جسته استاندارد API 610 12 Ed. انجام شده است. اصل ااین مقاله در وب لاگ شرکت به اشتراک گذاشته شده بود و از پر بازدید ترین مطالب وب لاگ بوده است لذا تصمیم گرفته شد تا ترجمه آن نیز توسط کارشناسان شرکت تدبیر انرژی امید صورت پذیرد و در اختیار علاقه مندان قرار گیرد. 


محافظ محور

در ویرایش یازده استاندارد API610  فقط برای کوپلینگ محافظ در نظر گرفته شده است. اطلاعات دریافتی از چندین پالایشگاه نشان داده است که سازمان های ایمنی اشاره دارند که فضای مابین پوسته پمپ و محفظه یاتاقان بخشی از محور است که می بایست پوشیده شود. به صورت دقیق تر اینجا محیطی است که گلند آب بند مکانیکی قرار دارد. به علاوه بوشن مجاور کارتریج آب بندی دارای پیچ تنظیم است که قرار گرفتن دست کسی در این محل درحین کارکرد موجب نگرانی خواهد بود.  زیر-کمیته تصمیم گرفت تا محافظ محور را اجباری کند. همین که بخواهیم نیازمندی های محافظ را تعریف کنیم، یک تصمیم ساده تبدیل به کاری پیچیده می شود. اساسا، با بعضی تفاوت ها، همان نیازمندی هایی که برای محافظ کوپلینگ کاربرد دارد مربوط به محافظ محور نیز می شوند. برعکس محافظ کوپلینگ، در محافظ محور به دلیل اینکه به استحکام محافظ برای مقاومت در برابر بار استاتیکی نقطه ای معادل 900 نیوتن  نیازی نیست، استفاده از محافظ هایی که از سیم بافته شده درست شده اند مورد قبول است. ولی در خصوص محافظ محور لازم است تا به اندازه کافی بادخور برای جلوگیری از تجمع خرجی های سیل، مایع و یا بخار در آن وجود داشته باشد. همچنین بر روی آن دریچه ای به قطر 27/1 سانتیمتربرای ورود حسگر انتشار VOC که دارای قطر 64/0 سانتی متر است، برای اندازه گیری خروجی از سیل در 1 سانتی متری محیط تداخل سیل و محور، وجود داشته باشد. اطلاعات بیشتر برای پمپ های خط لوله فراهم شده است. 

    

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی