شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

طرح نو

 فصل 1:قرن طراحان

 بخش دوم - طرح های مفهومی اپل در سال های دهه 1980

قسمت سوم (بخش پایانی)

لینک به بخش قبلی

 

تبلت مک[1]

یازده سال قبل از اینکه اپل اولین تبلت خود را عرضه کند ( مسج پد نیوتون 100 در سال 1993) اسلینگر یک طرح انقلابی برای کامپیوتر تبلت ارایه کرد که یک قلم الکترونیکی به همراه داشت.

 

 

مک مدولار[2]

اینجا یک نمایش دیگری از تبلت مک پیشنهاد شده به همراه چند وسیله جانبی مورد نیاز مثل صفحه کلید و دیسک خوان- نشان داده شده است

 

 

مک بوک[3]

در سال 1984 تیم فراگ دیزاین ایده مک بوک را دوباره بررسی کرد و این کامپیوتر لپ تاپ سفید با صفحه نمایش پهن را ساختند، که ممکن است طراحی مکینتاش قابل حمل[4] از آن نشات گرفته باشد.

 

مک بوک بخش دوم[5]

یک طرح بالقوه دیگر برای لپ تاپ مک بوک در سال 1984 طراحی شد که به نظر می آمد که برای کاربران حرفه ای ارایه شده است. هر دو نسخه مک بوک در این زمان یک بخش بیرون زده در پشت خود دارند.

 

مک فون[6]

از دیدن یک مدل مفهومی مک فون با صفحه نمایش لمسی لذت ببرید! در سال 1984 اسلینگر وسیله ای را مجسم کرد که به عنوان ابزار ارتباطی پیشرفته  به کار رود و قادر به ارسال دستنوشته ها به لیستی از مخاطبین باشد. در زیر یاددداشت امضای دو نفر دیده می شود: استیو جابز[7]  و جان اسکالی[8] مدیر اجرایی وقت اپل.

 

 

مک فون،  بخش دوم[9]

تصویر دیگری از مک فون که ظرافت های آن را نشان می دهد.

 

 

مک فون، بخش سوم[10]

نمای روبرو از مک فون با گوشی بسیار نازک و ظریفش

 

جاناتان مک[11]

هر از چند گاهی استیو جابز از تیم فراگ دیزاین می خواست که رنگ سیاه زغالی را در طرح هایشان به کاربرند. یک نمونه اش  را در کامپیوتر جاناتان مک مشاهده می شود. در طی زمانی که جابز در شرکت نکست بود شکل های گوناگونی ازطرح جاناتان مک را در کامپیوتر رومیزی نکست استیشن[12] استفاده کرد

 

 

بچه مک[13]

اسلینگر در انتهای همکاری خود با اپل "بچه مک" را به وجود آورد. در 1985 پس از اینکخ استیو جابز- به دلیل کشمکش مداومش با جان اسکالی مدیر اجرایی وقت اپل- شرکت را ترک نمود این نمونه نیز محو شد.

 

 

بچه مک، بخش دوم[14]

بچه مک برای اسلینگر خیلی مهم بود. او در کتابش طراحی برای آینده- از این طرح به عنوان: " بهترین طرحی که هرگز به تولید نرسید" یاد می کند. این طراح سعی کرد آخرین تکنولوژی ها را در این طرحش به کار ببرد: "ما با توشیبا بر روی یک لامپ پرتو کاتدی جدید کار کردیم تا بر خلاف مونیتورهای معمول نمای ارزان قیمت نداشته باشد در ضمن ما صفحه تخت را نیز در نظر داشتیم. برای اینکه این مدل را تا حد امکان کوچک کنیم، صفحه کلید و موس بی سیم را نیز آزمایش کردیم."

 



[1] Tablet Mac

[2] Modular Mac

[3] MacBook

[4] Macintosh Portable

[5] MacBook, part two

[6]Macphone

[7] SJ stands for Steve Jobs

[8] JS stands for then-CEO John Sculley

 

[9] Macphone, part two

[10] Macphone, part three

[11] Jonathan Mac

[12] NeXTstation

[13] Baby Mac

[14] Baby Mac, part two

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی