شرکت تدبیر انرژی امید

شرکت تدبیر انرژی امید
دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
دوشنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۲۶ ب.ظ

پمپ های دینامیکی

در این دسته از پمپ ها انرژی به صورت پیوسته به سیال منتقل می شود. در پمپ های دینامیکی برخلاف دستة قبل مقدار دبی با فشار تولیدی پمپ رابطه دارد وفشار و دبی به هم وابسته هستند.

پمپ های سانتریفوژ مهمترین زیر مجموعه های پمپ های دینامیکی هستند. در این نوع پمپ ها هنــگام دوران ســریع چــرخ پمپ، اثر نیروی گریز از مرکز موجب افزایش انرژی جنبشی سیال می شود، که در مرحلة بعد در حلزونی (Volute) و یا کاهش دهنده (Diffuser) مقداری از این انرژی جنبشی به  فشار تبدیل می شود.



مزایای پمپ های سانتریفوژ

·        دارای اجزاء رفت و برگشتی نیستند ودیگر لازم نیست تا  حرکت دورانی در آنها تبدیل به حرکت رفت و برگشتی شود.

·        جریان سیال به صورت یکنواخت و دائم است.

·    دامنه کاربرد آنها در پروژه های صنعتی، کشاورزی و آب رسانی فوق العاده بالاست. زیرا ازنظر دبی و ارتفاع تولیدی این پمپ ها گسترة وسیعی را پوشش می دهند.

معایب پمپ های سانتریفوژ

·    تغییرات مقدار لزجت بر روی دبی و راندمان پمپ اثر می گذارد. و بسته به نوع طراحی پمپ ها حداکثر لزجت سیال برای آنها به 520 تا 760 سانتی استوک محدود می شود.

·        تغییرات فشار در خط لوله بر روی مقدار دبی پمپ اثر می گذارد و در نتیجه امکان ایجاد افت راندمان وجود دارد.

·    به جز پمپ های خود پرشونده (Self – Priming) و پمپ های که درون سیال قرار می گیرند در بقیه انواع پمپ های سانتریفوژ در قبل از راه اندازی لولة مکش آنها باید به نحوی پر شود.

Gas Lift Pump

Ejector


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی